מרתון ווינר ירושלים 2024 יתקיים השנה כמתוכנן ביום שישי ה־8 במרץ. נוכח שגרת המלחמה שבה אנו נמצאים מה־7 באוקטובר ועל רקע הדחייה של מרתון טבריה ומרתון תל אביב השנה, ההחלטה לקיים את מרתון ירושלים במועדו המקורי אינה דבר מובן מאליו.
4 צפייה בגלריה
מרתון ירושלים 2023
מרתון ירושלים 2023
מרתון ירושלים 2023
(צילום: Sportphotography)

קברניטי עיריית ירושלים התלבטו זמן לא קצר אם לקיים את המרתון או לדחות אותו במספר חודשים, ולבסוף קיבלו החלטה מכרעת – המרתון הירושלמי יתקיים כמתוכנן בחודש מרץ ויציין בר מצווה להיווסדו. "היו לנו הרבה לבטים לגבי קיום מרתון ווינר ירושלים במרץ הקרוב", אמר השבוע איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים, שאחראי על ניהול האירוע. "אנחנו נמצאים במלחמה ממושכת ובתקופה מאוד מאתגרת מכל הבחינות.
4 צפייה בגלריה
מנכ"ל עירייה, איציק לארי
מנכ"ל עירייה, איציק לארי
מנכ"ל עירייה, איציק לארי
(ראובן קפוצ'ינסקי)

עם זאת, ירושלים למודת ניסיון בניהול שגרת חיים בת־ קופות בטחוניות מורכבות, ומתוך הרצון לחזק את החוסן הלאומי והחברתי של ישראל ולשמור על שגרת חירום בעורף ככל הניתן, החלטנו בסופו של דבר לקיים את המרתון, והוא יעמוד השנה בסימן הצדעה לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון וההצלה הנלחמים בחזית. מרתון ירושלים הוא סמל לנצחון הרוח, ההתמדה והנחישות, והשנה הוא יקבל משמעות כפולה ומכופלת ויעניק בי־ טוי לרוח האחדות ולהקרבה הגדולה של לוחמינו על הגנת המדינה במלחמה בדרום ובצפון".


לארי הוסיף: "לכן החלטנו שההרשמה למרתון הקרוב תהיה ללא עלות לחיילי ולחיילות צה"ל, כוחות הביטחון וההצלה, כולל אנשי המילואים ששירתו ומשרתים במלחמת 'חרבות ברזל'. בנוסף, נשות וילדי אנשי המילואים ששירתו או משרתים במ־ לחמת 'חרבות ברזל' יזכו להנחה של 50% בדמי ההרשמה למרתון". כבר 13 שנה שמרתון ירושלים הוא חלק בלתי נפרד מהנוף הספורטיבי של הבירה. כמדי שנה מושך אליו המרתון הירושלמי עשרות אלפי רצים ורצות מהארץ ומחו"ל, שחווים את ירו־ שלים דרך הרגליים, עוברים על פני האתרים ההיסטוריים והמרכזיים של העיר ונהנים מאוויר צלול כיין, אבל גם מתמודדים עם מסלול מאתגר שכולל לא מעט עליות וירידות.
4 צפייה בגלריה
מרתון ירושלים
מרתון ירושלים
מרתון ירושלים
(צילום ארכיון: sportphotography)

המרתון מציע שישה מקצים: מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ; מרוץ משפחות (1.7 ק"מ) ומרוץ קהילות (800 מטר), וההרשמה אליו נפתחה ממש בתום המ־ רתון אשתקד. "מהרגע שהכרזנו על קיום המרתון כמתוכנן, אנו עדים לקצב הרשמות מוגבר בעיקר של רצים ורצות ישראלים. השנה, בניגוד לשנים קודמות, בגלל המצב הבטחוני צפויים להשתתף במרתון פחות רצים מחו"ל, לא במספרים שאליהם הור־ גלנו בעשור האחרון. אנו כן רואים מגמה של ביקוש רב בקרב הרצים המקומיים.

4 צפייה בגלריה
מרתון ירושלים
מרתון ירושלים
מרתון ירושלים
(צילום ארכיון: sportphotography)

חשוב לזכור כי יש אלפי רצים שהתאמנו במשך חודשים רבים למרתונים בארץ שנדחו, והמרתון שלנו מעניק להם את ההזדמנות להשתתף ולהגשים את היעדים הספורטיביים שהם הציבו לעצמם לפני המלחמה". עבור לארי מרתון ווינר ירושלים אינו עוד אירוע ספורט ססגוני אלא אירוע מיוחד עם הרבה רגש ומורשת. לארי מלווה את המרתון הירושלמי מאז היווסדו, תחילה בתפקידו הקודם כמנכ"ל הטוטו (נותן החסות הראשית של המרתון) וב־ שנים האחרונות כמנכ"ל העירייה, שאחראי על ניהול האירוע. "אני זוכר את מרתון ירושלים הראשון ואת הצמיחה הגדולה שלו לאורך השנים והפיכתו לאחד מאירועי הספורט הגדולים בי־ שראל, ובהחלט מרגש אותי באופן אישי לקיים את מרתון ירושלים ה־13, בדומה לתינוק שנולד, גדל והתפתח ועכשיו חוגגים לו בר מצווה", הוא מסכם.