1. לפעמים נדמה שגם הפועל וגם מכבי ת"א לא יוצאים מגדרם כשמדובר בליגה המקומית, לפחות זו הסדירה לפני מאבקי הפלייאוף. מכבי כבר עם שלושה הפסדים מ־11 משחקים, הפועל עם חמישה הפסדים מתוך 11, ויכול להיות ששתי הקבוצות יודעות שגם אם אפשר להסתדר עם פנצ'רים כאלה ואחרים מול עירוני קרית אתא ודומיה, יגיעו רגעי המאני טיים שבהם הן יידעו כמו שאומרים בסרט מבצע סבתא "להתחיל בכל הכוח ואז להגביר". כל הדברים האלה בטלים בשישים כששתי הקבוצות האלה נפגשות, למה שהוא עדיין, עם כל הכבוד לפריחה המחודשת של הפועל ת"א, הסופר קלאסיקו של הכדורסל הישראלי.
2 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים ומכבי תל אביב
הפועל ירושלים ומכבי תל אביב
הפועל ירושלים ומכבי תל אביב
(צילום: אתר פיב״א)

המשחק הזה, מעבר לעובדה שהוא מסקרן, יוקרתי ויום חג עבור האוהדים, בעל חשיבות בגלל הרצון של הפועל להעביר מסר למכבי שגם השנה היא מתכוונת להסתכל לה בלבן של העיניים ולקחת ממנה את הצלחת. אם מישהו ביד אליהו חושב שהאיום היחיד על אליפות צהובה נוספת אלה הם דני פרנקו והשחקנים שלו, אז בארנה מגיעים היום ב־13:30 כדי להעביר מסר. העובדה שמתן אילדסון נכנס לתמונה בקיץ האחרון, וניסה, בעקשנות מעוררת כבוד, לשים את היד על ישראלים בכירים, וגם הצליח כמו עם גבי צ'צאישווילי ויובל זוסמן, הראתה מהרגע הראשון שאידלסון הגיע לכאן כדי להפוך את הפועל לקבוצה זוללת תארים. המשחק מול מכבי היום, הגם שבסוף עם כל הכבוד לאמוציות מדובר במשחק ליגה, אמור להיות סמן דרך - האם הפועל מצליחה להבהיר למכבי שהיא תהיה שם גם כשהכסף יהיה על הרצפה או שקבוצת יורוליג עדיין גדולה עליה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

2. עד כה המסע של הפועל בליגת האלופות הוא מרשים ומשובח ומוכיח שהעסק בנוי היטב כולל בגזרת המאמן. אליאס קאנצוריס מוכיח שבוע אחרי שבוע שהנעליים של אלכסנדר דז'יקיץ' לא רק שלא גדולות מדי אלא שהוא הגיע לכאן כדי למנף את הבסיס הנהדר שנטע כאן המאמן הסרבי. זר לו היה נקלע למשחק של הפועל לא היה שם לב שנעשה חילוף בעמדת המאמן כי ההגנה היא אותה הגנה, גם הקבוצתיות. קאנצוריס, וזה כנראה אחד ההבדלים היחידים, קצת פחות זעוף פנים מדז'יקיץ', קצת פחות מסתכל על חצי הכוס הריקה כמו הסרבי, שגם אחרי הנצחונות הכי גדולים, כולל הזכייה בגביע על הראש של מכבי בעונה שעברה, אף פעם לא היה מסופק מהקבוצה שלו. קאנצוריס יפגוש היום למאצ'־אפ את עודד קטש, שני מאמנים שתפיסת העולם שלהם שונה. המאמן היווני, כמו דז'יקיץ', מאמין בקרב חפירות הגנתי של קבוצה שבאה להגיר זיעה על הפרקט ומשחקת קשוח ואגרסיבי, גם אם זה לפעמים פחות נעים לעין. קטש, וזה חלילה לא לגנותו, כיאה למי שהיה וירטואוז כשחקן, רוצה לראות קבוצה רצה עם מהלכי פיק אנד רול. כשזה עובד טוב היא רוקדת על המגרש. יהיה חם היום בארנה לא רק בגלל היריבות אלא גם בגלל שני מאמנים שמתייחסים למשחק הזה בשיא הרצינות. קאנצוריס כאל משחק פלייאוף, קטש כאל משחק יורוליג לכל דבר ועניין.


3. ג'קורי ויליאמס, שהצטיין בניצחון על נס ציונה עם 21 נקודות, אמר בסיום המשחק ש"ניסיתי לבוא עם כל האנרגיה, ולפעמים כשאתה משחק עם הרבה אנרגיה דברים טובים קורים בהתקפה". ויליאמס, שאמור להיות היום האקס פקטור במשחק מול מכבי, כבר מוכן ומזומן לקראת הסופר קלאסיקו, והוא התייחס אליו כך: "זה יהיה משחק קשה מול קבוצה נהדרת. יש כאן יריבות בין הקהלים. נרצה לבוא ולהיות יעילים. אנחנו יודעים כמה מכבי טובים. למזלנו יש לנו את היתרון של הביתיות".
4. בהפועל יצטרכו לקבל החלטה אם קאדין קרינגטון, שטרם קיבל אזרחות, יירשם למשחק מול מכבי. אם כן, קרינגטון ייחשב כזר עד לסיום העונה. בארנה אומרים שזוהי בסוף ההחלטה המקצועית הבלעדית של המאמן אליאס קאנצוריס ושהדברים תלויים אך ורק בשיקול הדעת של היווני.