לפני מספר שבועות הקים עו"ד אבישי ריינמן את עמותת אוהדי בית"ר. יחד עם אשתו, עו"ד מירב ריינמן, ופרקליטה ממשרדו, עו"ד ליפז דקל, ריינמן היה משוכנע שהוא, כבית"רי מבטן ומלידה, זה שייקח את גורלה של בית"ר בידיו ויוציא אותה מחושך לאור. שיתוף הפעולה והפוסט קורע הלב שניסה משה חוגג למכור לכולנו בישר טובות. הרי אם בעל הבית מוכן לתת את בית"ר לאוהדים ללא תמורה, אנחנו כבר בחצי הדרך של קריעת ים סוף בדרך לארץ המובטחת. אלא ששוב התברר שהסרט של בית"ר משתייך לז'אנר המדע הבדיוני. ביום שלישי בבוקר פרסם עו"ד ריינמן הודעת התפטרות מנומקת.
5 צפייה בגלריה
עו"ד ריינמן. "לא יכולתי להרשות לעצמי לפגוע במאות אלפי אוהדי בית"ר" |
עו"ד ריינמן. "לא יכולתי להרשות לעצמי לפגוע במאות אלפי אוהדי בית"ר" |
עו"ד ריינמן. "לא יכולתי להרשות לעצמי לפגוע במאות אלפי אוהדי בית"ר"
(צילום: האלבום הפרטי )

"כאחד שהיה יו"ר עמותת האוהדים הקודמת, וכיועץ משפטי של העמותה הנוכחית, אני מודיע על התפטרותי מהעמותה ועל ניתוק מוחלט ממנה כל עוד יש מגעים של נציגים מוועד העמותה עם משה חוגג".
הוא הוסיף: "כבר תקופה שאנשים רבים מפצירים בי להתרחק, אך כאחד שמאמין בכוח של אוהדי בית"ר ירושלים וביכולת שלהם להתאגד (משהו שתמיד אמשיך להאמין בו), היתה בי תקווה כי אפשר יהיה לייצר כוח שיביא פתרון שיוכל להוציא את הקבוצה מהבוץ שנקלעה אליו".
"כל זאת עד לפוסט של משה חוגג, מאז 'הצהיר' כי יעביר את הקבוצה לעמותה תמורת שקל אחד. מלכתחילה אמרתי כי הסיכוי להגיע להסכמות עם האיש הוא נמוך, אך הסכמתי לשמוע ולבחון את הדברים לעומק. במהלך השיחות והחלפת הטיוטות עם עורך הדין יונגר, יחד עם דברים שהתגלו לי ולא אוכל לפרט, הגעתי למסקנה כי אין היתכנות למהלך, ומקנן אצלי חשש כבד כי משתמשים באהבה ובדאגה שלנו לבית"ר ירושלים לאינטרסים אישיים, משהו שלא אהיה חלק ממנו בשום צורה.
"אני רוצה להביע את הערכתי לחברי הוועד, שרובם פועלים נטו מאהבת בית"ר ודאגה לעתידה, ואני משוכנע כי בכל פתרון שלא יהיה, הדרך לשקם את בית"ר תהיה חייבת לבוא עם התגייסות כללית של הקהל, בכל ההיבטים, כי זהו הכוח הכי גדול של המועדון, שיקר לכך כך הרבה אנשים".
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)

איפה המסמכים?

עו"ד ריינמן, מה שבר אותך? "פשוט לא קיבלנו את המסמכים שביקשנו, אם זה רשימת התחייבויות של בית"ר, למי צריך לשלם וכמה? אתה שומע וקורא מספרים, ואז מבקש מהנאמן עו"ד יונגר מסמך בסיסי מפורט למי צריך לשלם, ואתה פשוט לא מקבל. קיבלנו הרי הודעה שהקבוצה עוברת לעמותה בחינם, ואז פתאום בטיוטת ההסכם מתברר שאנחנו צריכים לשלם 15 מיליוני שקלים לחובות עבר ועוד 18 מיליוני שקלים כלפי חובות לשנתיים הבאות. בכל מקום מצהירים שהחוב הכולל של המועדון הוא 27 מיליוני שקלים ואנחנו צריכים לשלם 33 מיליוני שקלים. מאיפה נולדו עוד שישה מיליוני שקלים?"
5 צפייה בגלריה
המחאה מול ביתו של חוגג
המחאה מול ביתו של חוגג
המחאה מול ביתו של חוגג
(צילום: עוז מועלם )

אולי זה הפיצוי לחוגג - שישה מיליוני שקלים? "יכול להיות. אבל זו רק ההתחלה של הסיפור. כעורך דין, הערתי הערות על הטיוטה כי היא היתה הפוכה לגמרי מההצהרה של חוגג בפוסט שלו, שהוא מעניק את הקבוצה בחינם. הרי אם הקבוצה ניתנת בחינם, אנחנו יכולים לנהל משא ומתן עם נושים בעלי חוב, עם רוכשים פוטנציאליים, אבל אתה מקבל הסכם שהוא כולו מחורר כמו גבינה שווייצרית, ואתה לא יכול אפילו להתחיל דיאלוג עם בעל הון שאומר 'אני מעוניין', ועזוב עכשיו אם הוא רציני או לא".
אילו עוד מוקשים מצאת בהסכם? "שאנחנו משעבדים את הכסף של זכויות השידור לטובת משה חוגג לשנתיים הבאות, כלומר לעונת 2023-2022 ו־2024-2023. כל שנה זה תשעה מיליוני שקלים וביחד 18 מיליוני שקלים. הכי מוזר שעל כל ההתנהלות הזו, בעניין זכויות השידור, אמור לפקח עו"ד יצחק יונגר, הנאמן, מה שמעלה חשש שיש חוב כלפי יונגר, שהוא צריך לשלם לו עמלה עבור המעורבות שלו".
ועדיין, בכל השבוע האחרון נשארת בתמונה. "אני אוהד בית"ר. לא יכולתי להרשות לעצמי לשבת בחיבוק ידיים כשהעסק מתמוטט, אבל באותה נשימה גם לא הייתי מוכן להיות חלק ממקסם שווא שזורה חול בעיני האוהדים. אני לא מחפש עבודה ולא תפקיד, רק שיהיה לי, לילדים שלי ולחברים שלי קצת נחת פעם בשבוע מהקבוצה שאנחנו אוהדים מבטן ומלידה. אני כל הזמן מקבל מסרים שאנשים בעמותה מדברים עם חוגג ומנהלים ערוץ ישיר מול עו"ד יונגר. כלומר חוגג פועל בשיטת הפרד ומשול. הרגשתי שאני לא מוכן להיות חלק מסיפור שנועד לתת יד לפגיעה בבית"ר, ויתרה מזאת, לעזור לחוגג לקבל כספים ולהציל עבור עצמו. השתמשו בנו כדי ליצור בסיס לנהל משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים, כל זה כדי להשאיר את חוגג בתמונה ולעזור לו להציל את עצמו על חשבון בית"ר. מבחינתי זה כמו לעלות למגרש, במשחק של בית"ר, ולהבקיע נגדה גול עצמי".

ואיזה מסכנים האוהדים

עו"ד ריינמן הוא מומחה בדיני פירוק חברות וחדלות פירעון. הגילוי הנאות מחייב לומר שכבר שנים רבות הוא מסתובב סביב מועדון הכדורגל של בית"ר. בכל פעם שנדרש להתערבות משפטית מתוקף תפקידו, מעולם לא גבה כסף עבור שירותיו כי "מבית"ר אני לא לוקח, רק נותן", אמר לבעלי בית שהיו כאן בעבר. "אני בעצם כיוונתי כל הזמן לכך שיהיה שיתוף פעולה בין חוגג לעמותת אוהדים או להביא את בית"ר לניקיון כללי, שזה אומר פירוק. אז נכון, פירוק זה ניתוח כואב ומייסר, אבל זו הדרך היחידה שעשויה להביא להחלמתה של בית"ר. אני רק רוצה להזכיר שגלזגו ריינג'רס, שהיא 48 אחוזים מהכדורגל הסקוטי, עברה תהליך דומה, אבל לבסוף עמדה על הרגליים והחזירה עטרה ליושנה. שיתוק המערכות הכללי הזה לא יחלוף בקרוב, וככל שיעברו עוד שבוע ועוד שבוע, ההידרדרות במצבה של בית"ר יכולה להביא אותנו לנקודת אל חזור".
5 צפייה בגלריה
המחאה מול ביתו של חוגג
המחאה מול ביתו של חוגג
המחאה מול ביתו של חוגג
(צילום: עוז מועלם )

תסביר. "לאוהדי בית"ר יש המון כוח, ובשבועות האחרונים הרגשתי אותו בעוצמות הכי גבוהות. הרגשתי אחריות. לא יכולתי להרשות לעצמי לפגוע במאות אלפי אנשים. צריך להבין, מעבר לקטע הכלכלי והמשפטי, אם נאבד את האמון של הקהל הרחב, זו תהיה מכת מוות למועדון. כבר נוצר כאן פילוג, ואם הוא ילך ויעמיק זו תהיה בכייה לדורות".
יבואו אנשי העמותה, אלה שעדיין פעילים, ויגידו לך: "נותנים לנו את הקבוצה בחינם". "מי שרוצה לתת את הקבוצה בחינם נותן אותה ללא תמורה. לא משנה אם יש לנו או נצליח לגייס עשרה מיליון, עשרים מיליון או חמישים מיליון, הוא זז הצידה. הרעיון שלי היה ללכת בתוך שבוע מהיום לבית המשפט, להגיע להסדר נושים ולהוציא את בית"ר לדרך כשהיא נקייה לגמרי מחובות. כבר ישבתי ושוחחתי עם בעלי חוב, שחקנים, בעלי תפקידים, אנשים שבית"ר חייבת להם כסף. היינו אמורים להתחיל כבר בסוף החודש לצאת לדרך חדשה עם מועדון שאפשר להעמיד אותו על הרגליים. בסוף, מכל ההרפתקה הזו התחושה שלי היא שמשה חוגג לא רוצה להציל את בית"ר אלא רק את עצמו".
5 צפייה בגלריה
הקריאה של אוהדי בית"ר להפגנה ביום שני הקרוב
הקריאה של אוהדי בית"ר להפגנה ביום שני הקרוב
הקריאה של אוהדי בית"ר להפגנה ביום שני הקרוב
(צילום: מתוך הפייסבוק)

אז למה אנשי עמותה ממשיכים להתנהל מולו? "חשבנו לאורך כל הדרך שהקשר הזה הוא לטובתנו, שחוגג רוצה לחזור בתשובה. ניר כהן, אחד מראשי העמותה, שהוא ללא ספק אוהד בית"ר שהמועדון יקר לו, בקשר צמוד עם חוגג, ואני רוצה להאמין שהוא לא מבין או שהוא שבוי אחרי משאלת הלב הטבעית שלו להציל את בית"ר. הדברים זועקים לשמיים. ככה זה לא ילך. מי שמשלמת את המחיר על כל ההתנהלות הזו היא בית"ר, ולמרות שזו פרפראזה, מקבוצה שאנחנו לא כל כך אוהבים, אז הכי מתאים כאן להגיד ש'איזה מסכנים האוהדים שאוכלים להם את הלב'. חוגג היה אמור לתת לנו חבל הצלה אבל נתן לנו חבל תלייה".
עניינים אחרים: בית"ר תצא ב־17 ביולי למחנה אימונים באוסטריה, לא ברור עם איזה סגל. ביום שני מתארגנים אוהדי בית"ר להפגנה מול ביתה של יו"ר הבקרה התקציבית, סיגלית סייג, תחת הכותרת: 'הדם של בית"ר על הידיים שלכם'. בנוסף, אוהדי בית"ר פנו לשר הספורט, חילי טרופר וביקשו שיבדקו, כך לטענתם 'את מחדלי ההתאחדות לכדורגל' ושיציל את בית"ר.