1. דקות ספורות אחרי שסיים לחתום על החוזה בהירנביין ההולנדית, תפסנו את יון ניקולסקו לשיחה. החלוץ המולדבי אמנם העניק ריאיון פרידה לאתר הרשמי של בית"ר, ובכל זאת, כשהוא רצוץ ועייף אחרי ענייני החוזה, בדיקות רפואיות ואימון כושר שערכו לו במועדון ההולנדי היה חשוב לו להגיד עוד כמה דברים. "הלב אמר לי להישאר בבית. היה לי כאן חיבור מדהים עם האוהדים, עם המועדון, עם כל האנשים מסביב. בקריירה של כדורגלן צריך לדעת לזהות מתי ללכת עם הראש וזה מה שעשיתי כי אני רוצה להתקדם.
4 צפייה בגלריה
איאן ניקולסקו
איאן ניקולסקו
יון ניקולסקו
(צילום: עוז מועלם)
"אני לא אשכח אף פעם את התקופה בבית"ר. את התמיכה והאהבה שקיבלתי שגרמה לי לעשות את הדברים על המגרש כמו שצריך. אף אחד לא האמין אם כל מה שקרה כאן בהתחלה שנסיים עונה עם זכייה כל כך מתוקה בגביע. זה הרבה בזכות העובדה שהקהל המדהים של בית"ר נתן לנו את הביטחון שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. אני יודע שזו תישמע קלישאה, אבל בית"ר יותר גדולה מכל שחקן והיא תצליח למצוא תחליפים לי לאספרייה ולאחרים שעזבו. יש כאן משהו מיוחד בקבוצה הזו, ובגלל זה היא תמיד תצליח לצאת מכל סיטואציה קשה ומכל חיסרון של מישהו כזה או אחר. אני יודע שאנחנו עוד ניפגש בין אם זה יהיה כשאגיע לבקר בירושלים ואולי אפילו נסגור מעגל ואחזור לשחק בבית"ר יום אחד.
"אין לדעת כי החיים מלאים בהפתעות. דבר אחד אני יכול להבטיח: אני אעקוב בעניין אחרי מה שקורה בבית"ר, ארוץ לאינטרנט כדי להתעדכן בתוצאות ואחזיק אצבעות להצלחה של בית"ר כי כולכם נכנסתם לי עמוק ללב. תמיד צחקו עליי בחדר ההלבשה כששרתי 'אני אויאב רק אותך' כי בעברית צריך להגיד את זה אחרת, אבל אם יש משהו שחשוב לי זה שתכתוב בכותרת בעיתון שלך את המילים 'אני אוהב אותך בית"ר'. זה בדיוק מה שאני מרגיש. אני מקווה שכולכם מתפללים עבורי שאצליח בהולנד. יאללה בית"ר".

4 צפייה בגלריה
יון במעמד החתימה
יון במעמד החתימה
יון במעמד החתימה
(צילום: פרטי)

2. בבית וגן עסוקים מסביב לשעון בניסיון למלא את השורות בסגל עם שחקני רכש אבל הדברים האלה קורים לאט בעיקר בגלל שיוסי אבוקסיס בודק עשר פעמים כל שחקן ושחקן בידיעה שאסור לו ליפול עם הליהוקים החדשים שהוא רוצה לצרף לקבוצתו.
בבית"ר פועלים בכמה מישורים במקביל, גם בגזרת הקשר האחורי, גם בגזרת שני שחקני התקפה- שחקן כנף וחלוץ וגם מנהלים דיאלוג עם מכבי חיפה בניסיון לשאול גם בעונה הקרובה את אורי דהן. איסמיעילה סורו, שסיכם את תנאיו במועדון שוחח השבוע מספר פעמים עם יוסי אבוקסיס והביע נכונות להצטרף למועדון.
הבעיה היא שסלטיק, לה הוא שייך, מנסה למקסם את גובה הפיצוי שיתקבל עבור סורו כי גם ולנסיין הצרפתית סיכמה עם סוכניו על מעבר שלו אליה. מכיוון שהצרפתים לא סיכמו עם סוכנו הרשמי של השחקן, מה שנוגד את התקנון הצרפתי, סיכום עם ולנסיין עשוי להתבטל מה שיסלול את דרכו של סורו לבית"ר. בכל מקרה, באמצע השבוע השבוע הבא, אם הסיפור עם סורו ימשיך להיות תקוע בית"ר תפנה לאופציות אחרות. בתחילת השבוע הבא עשויות להיות התפתחויות עם אבישי כהן שייתכן שישוב לבית וגן.
3. הסיפור עם טרזי תומא הולך ומסתבך מהטעם הפשוט שברק אברמוב מעוניין שהוא יחתום על חוזה לפחות לעונה נוספת אחרי העונה הנוכחית כדי שלא יהיה שחקן חופשי בינואר שמשתחרר מבית"ר בחינם. תומא מבחינתו שלא ממש נלהב להישאר בבית"ר בלשון המעטה וגם זועם על כך שהוא נקנס בעקבות אי ההגעה שלו למחנה האימונים בבולגריה, לוקח את הזמן. השחקן שמיוצג על ידי סוכן שחקנים ישראלי, מוזמן מבחינת אברמוב להביא הצעה שתפצה את בית"ר וללכת.

4 צפייה בגלריה
ניקולסקו ואספרייה. מכנים את תומא 'סרקוזי'
ניקולסקו ואספרייה. מכנים את תומא 'סרקוזי'
ניקולסקו ואספרייה. מכנים את תומא 'סרקוזי'
(צילום: עוז מועלם)

הבעיה בכל הפרשה הזו, היא שבבית וגן חייבים לחתוך עניינים- לבלוע או להקיא ושאו שתומא כאן או שלא. יותר חשוב: אחרי שאברמוב "הפסיד" את אספרייה וניקולסקו, ובמצוקה בו נמצאים הסגל וכתוצאה מכך אבוקסיס, עדיף לבעלי בית"ר לחתור לפיוס עם הקשר כי זו טובת העניין ואין כאן מקום לא לכעס, לא לאגו ולא לחשבונות כלכליים. בסוף מרוב עיסקאות פיננסיות מוצלחות, הקופה של בית"ר תהיה מלאה, אבל לא יהיה לה עם מה לשחק בליגה. וזה, כרגע, מה שצריך לעניין את אברמוב.
אבוקסיס היה מאד רוצה לראות כאן את עידו שחר, ששייך למכבי ת"א ושיחק בעונה האחרונה בקפריסין. שחר, אחד הקשרים האחוריים היותר טובים שיש לכדורגל הישראלי להציע, יפתור למאמן בית"ר כמה בעיות ביחד, כי הוא גם תחליף לא רע לתומא, והוא גם יחסוך למועדון משבצת של זר מה שיאפשר לאבוקסיס מרחב תמרון עם הפאזל במידה וירצה לצרף פרט לחלוץ ושחקן כנף גם בלם זר.

4. ברק אברמוב מנסה להגיע להסכם עם ירדן שועה. בין השניים יש עדיין פערים לא קטנים בנוגע להסכם החדש לשנה נוספת ביניהם, כשאברמוב מציע לשדרג את שכרו של מלך הבישולים זה עדיין רחוק בכשלושים אחוזים ממה שדורש השחקן. בנוסף, ישנה גם מחלוקת לגבי גובה סעיף השחרור של שועה לאירופה.
מצד אחד, במציאות בה שועה מאד רוצה להישאר ואברמוב לא יכול לוותר על הנכס האחרון שנשאר לו מהטריו שכלל את ניקולסקו ואספרייה לצד מספר 7, זה אמור להיסגר. מצד שני, גם בעלי בית"ר וגם שועה מתבצרים כרגע בעמדתם וזה יהיה בכלל לא יהיה פשוט.

4 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה
(צילום: עוז מועלם)

5. קבוצת הנשים של בית"ר ממשיכה לנסות ולמשוך אליה קהל יעד חדש. בעונה הקרובה החליטה ההנהלה לפתח את תחום הנערות והילדות, שמחפשות את המסגרת לבית חם במועדון. ביום ראשון הקרוב בשעה 19:00 תערוך מחלקת הנשים אימון פתיחה לשחקניות נערות א' (שנתונים 2008,2009,2010), שכבר במהלך השנה הקרובה יוכלו לטעום אימונים עם קבוצת הבוגרות של המועדון, שהתחדשה והתחזקה עם מספר שחקניות שהגיעו למועדון מתוך מטרה לייצר עונה טובה ואיכותית.
המועדון מציע העונה לשחקניות החדשות מסגרת של אימונים שבועיים, משחקי ליגה וגביע, ליווי על ידי צוות מקצועי מלא (מנהל מקצועי, מאמן קבוצה, מאמן כושר, מאמן מנטאלי ועוד). כמו כן, המועדון ילווה את הילדות גם ברמה האישית לכל דבר שיחפצו בו.