1. בבורסת ההימורים וההערכות לאף אחד לא היה ספק שעזיבה של איאון ניקולסקו היא עניין של זמן, כשכל מה שנותר בעצם כדי שהמולדובי יעלה על טיסה ליעד הבא שלו הוא המחיר שתשלם הקבוצה שתרצה לקלוט אותו לברק אברמוב. אלא שבימים האחרונים נרשם טוויסט בעלילה, שעשוי להשאיר את החלוץ בבית וגן, מה שישדרג משמעותית את הסגל של יוסי אבוקסיס ועשוי גם לעשות את ההבדל בין קבוצה בינונית לקבוצה טובה.
2 צפייה בגלריה
ניקולסקו. כל ההבדל
ניקולסקו. כל ההבדל
אביגיל אילן אנטמן. משתפת את התלמידים
(צילום: רפי קוץ)
אז ככה: ניקולסקו היה מחוזר בעיקר על ידי ראקוב הפולנית והירנביין ההולנדית. הפולנים החתימו לאחרונה חלוץ, מה שקירר אותם לגמרי לגבי ניקולסקו. לגבי ההולנדים: הם מאוד רוצים את ניקולסקו, אבל אין שם יותר מדי מוטיבציה לשלם לאברמוב סכומים שחוצים את המיליון יורו. הירנביין מכרה בינואר את הסקורר שלה אמין סאר לצרפת ויש לה את הכסף, אבל היא תעדיף לשלם פחות ממה שדורש אברמוב, מה גם שהפרופיל של ניקולסקו, חלוץ מולדובי מהליגה הישראלית, פחות מלהיב אותם. נסייג רק ונאמר שבכל רגע נתון הדברים עשויים להשתנות.
לגבי הפרסומים על התעניינות של ווטפורד מליגת המשנה באנגליה בחלוץ, אז ה'צרעות' אכן עוקבים אחרי ניקולסקו מאז העונה שעברה, אבל זה נכון להמון שחקנים ברחבי הגלובוס שמועדונים באירופה מבצעים עליהם סקאוטינג ומכניסים אותם לרשימות. זה לא אומר שווטפורד תפנה לבית"ר, מה גם שבבית וגן לא מכירים שום התעניינות רשמית מצד הלונדונים.
בשורה התחתונה, בבית וגן שינו בימים האחרונים קונספט לגבי ניקולסקו. הכסף שאמור להיכנס מעיסקת ליוואי גארסיה והעובדה שיהיה קשה מאוד למצוא חלוץ הביאו את אברמוב ושות' למסקנה שיש להציע לניקולסקו חוזה משודרג עם סעיף שחרור רשמי (עד כה הכל נעשה בלי שום דבר שכתוב בחוזה) שישאיר את המולדובי בבית"ר עונה נוספת לפחות. ניקולסקו מרוויח בבית"ר 120 אלף יורו בעונה וכדי שייאות להישאר כאן בעלי בית"ר יצטרך להכפיל לו את השכר.
על פי המקורבים לחלוץ, הוא מאוד רוצה לצאת לאירופה ולהשתדרג, אבל הוא לא יזיל דמעה (בניגוד לאספרייה) אם יזכה לחוזה משודרג בבית"ר וידחה את הרצון להתקדם בשנה. אם וכאשר בית"ר תשאיר את החלוץ המולדובי, הוא בפירוש יהיה הרכש הכי משמעותי של השנה. אם בדרך נס הוא יישאר ואברמוב גם ימצא את הדרך לפייס את ירדן שועה, יוסי אבוקסיס וכולנו נוכל לנשום לרווחה. אינשאללה.
2. שני שחקנים ישבו ביציע בשבת שעברה בסמי עופר - אורי דהן ומאוויס צ'יבוטה. העובדה ששחקנים שלא מתלבשים במכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ב"ש הם מבחינת בית"ר ליהוק מתאים, היא כבר עניין שבשגרה. בכל עונה אחרת הדברים היו מתקבלים על הדעת ומובנים. בעונה שבה הקבוצה משתתפת באירופה, מכירת המינויים מניבה 11 מיליון שקל בקירוב והאקזיט המתקרב של ליוואי גארסיה יכניס למועדון כמה מיליוני יורו, ברק אברמוב היה חייב בקיץ הנוכחי להיות הרבה יותר נדיב. הקונפרנס ליג (הדברים נכתבו לפני המשחק אתמול מול פאוק) זה לא משהו שבית"ר תישאר בו לאורך זמן, והיא גם מתחילה את הליגה בעמדת נחיתות גדולה מאוד עם מינוס 4 נקודות.

2 צפייה בגלריה
דהן. צהוב יותר מתאים לו
דהן. צהוב יותר מתאים לו
דהן. צהוב יותר מתאים לו
(צילום: רפי קוץ)

זה אומר שאם בית"ר לא תצליח מאוד עם שחקני הרכש שלה (שלא לדבר על כך שהיא עשויה לאבד את ניקולסקו ושועה אחרי שכבר איבדה את אספרייה) אנחנו בבעיה גדולה מאוד. יש לאברמוב עוד כמה שבועות למקצה שיפורים כדי שהצהובים־שחורים יגיעו מוכנים לליגה. זה הזמן להתעורר, כי אברמוב עשוי להגיע לסיטואציה שהוא כבר רוצה אבל כבר לא יכול. כלומר הוא מעוניין לחזק את הסגל אבל ההיצע (שממילא דל מאוד בחלון הנוכחי) כבר כמעט ונגמר. לגבי דהן וצ'יבוטה, בבית"ר ממשיכים להמתין לכך שמכבי חיפה תשחרר את הבלם, מה שכנראה יקרה אחרי שהיא תסיים את המפגשים שלה מול שריף במסגרת מוקדמות הצ'מפיונס ליג. לגבי צ'יבוטה, אבוקסיס לא חושב ששחקן הכנף יוכל להשתלב בסגל הנוכחי של בית"ר. במילים אחרות, צ'יבוטה ידרוך על צד שמאל על האצבעות של ירדן שועה והוא גם לא גולר.
3. בית"ר רכשה השבוע את שחקן הכנף הקונגולזי בראנהאם בראניי קאבאלה, שחקן כנף בן 19 שחתם במועדון ל־4 שנים. במילים עדינות, קאבאלה הוא השקעה עתידית של הבעלים ברק אברמוב והוא לא אמור להשתלב בסגל בעונה הנוכחית אלא להיות מושאל לקבוצה אחרת, אלא אם כן ירשים בצורה יוצאת דופן את המאמן יוסי אבוקסיס.
קאבאלה, 179 סנטימטרים, הוא קיצוני שמאלי, וערך השוק שלו כעת הוא 275 אלף יורו. הוא שחקן שמשחק בשתי עמדות הקיצוני - גם מימין - וגם כחלוץ. בעונה האחרונה הוא שיחק 13 משחקים - הבקיע 2 שערים ב־887 דקות בליגה הבכירה. בפלייאוף הוא שיחק 10 משחקים ובישל שער ב־886 דקות. יש לו שתי הופעות ושער בגביע הטוניסאי. הוא פתח את העונה הזו בקבוצת אווניר ספורטיף רזיצה (שירדה ליגה). בחודש פברואר הוא עבר לקבוצת אטוילה ספורטיף מטלאווי ועזר לה לשרוד בליגה.
4. טרזי תומא לא נסע למחנה האימונים בבולגריה בגלל בעיות באשרת השהייה שלו שם. ז'וסוואה מחיאס סיפר סיפורי סבתא על חידוש דרכון וברח. פרד פריידי לא הורשה לעלות על הטיסה ליוון ונעדר מהמשחק אתמול מול פאוק בגלל בעיות אישיות שמונעות ממנו לשהות ביוון. בהנחה שאנחנו נדיבים ולהנהלת בית"ר אין שום אחריות על התנהלות חסרת אחריות של חלק משחקניה בעבר ובהווה, מישהו יכול בבקשה להסביר לנו איך ייתכן שכל הניסים והנפלאות קורים דווקא במועדון מבית וגן? איך ייתכן שלא שמענו על בעיות דרכון/ויזה וכיו"ב אצל מכבי חיפה, הפועל ב"ש ומכבי ת"א? תגידו, לא חסרות צרות באימפריה שגם הדברים האלה הופכים להיות מקלות בגלגלים?