עיסקת ענק מול תאטרון ירושלים: בפרויקט ״וילה שרובר״ שבשכונה הציורית טלביה, נמכר לאחרונה פנטהאוז רחב ידיים בשטח של 437 מ"ר במפלס אחד. לנכס היוקרתי גם 414 מ"ר שטחי חוץ הכוללים שתי מרפסות וגג צמוד עם בריכה פרטית הצופה לנוף מרהיב של ירושלים. 62,750,000 שקל. הפנטהאוז נרכש על ידי משפפחה יהודית תושבי חוץ שמעוניינים לעלות ארצה.
5 צפייה בגלריה
וילה שרובר
וילה שרובר
וילה שרובר
(הדמיה: סטודיו AIKO)
5 צפייה בגלריה
וילה שרובר
וילה שרובר
וילה שרובר
(הדמיה: סטודיו AIKO)

הפרויקט ייחודי מאוד בנוף הירושלמי גם בעיצוב האדריכלי וגם במפרט הטכני העשיר המסופק על ידי היזם. הכניסה לפרויקט תתבצע דרך כניסה רחבת ידיים לתוך לובי ראשי של 350 מ"ר אשר מוביל ללובי פרטי לכל בניין. ייחודיות הפרויקט נובעת בין היתר מאלמנטים שטרם נראו בירושלים, שימוש בבטון לבן, חלונות מרצפה ועד תקרה ושימוש בחיפוי אבן בטקסטורה מקורית בעלת בליטות ושקעים.
5 צפייה בגלריה
וילה שרובר
וילה שרובר
וילה שרובר
(הדמיה: סטודיו AIKO)

פרויקט דובנוב 1, בשכונת טלביה, ירושלים, הינו פרויקט בוטיק ייחודי אשר נבנה על הקרקע של וילה שרובר המיתולגית ובה נבנו 24 דירות יוקרה שרובן נמכרו כבר במחירים של למעלה מ-90 אלף שקל למ"ר וחלקם חוצים גם את רף ה-100 אלף שקל למ"ר. בשל המיקום הטופוגרפי של הפרויקט מרבית הדירות במיזם היוקרה נהנות מנוף פנורמי פתוח של ירושלים. מעבר לכך, המפרט כולל גם חנייה פרטית בטאבו בהיקף של, 60 מקומות חניה, לובי מרווח ושטחי חוץ נרחבים. נכון להיות נותרו בפרויקט רק 3 דירות למכירה.


ייחודיות המיקום והפרויקט אל מול פרויקטים אחרים באזור היא שהשטח עליו ישבה וילה שרובר כמו שטחים רבים באזור, היה שייך לכנסיה היוונית אורתודקסית בחכירה לקק"ל, כשחוזי החכירה היו אמורים לפוג ב-2052. ב-2011 קבוצת ניות קוממיות ביצעה את העסקה הראשונה מול הכנסייה היוונית, ורכשה ממנה את זכות החכירה למשך 110 שנים ובהמשך בשנת 2016 רכשה גם הבעלות וכך נכנסה בנעלי הכנסייה, בשנת 2019 נמכרה הבעלות לחברה שיזמה את פרויקט דובנוב 1.
5 צפייה בגלריה
וילה שרובר
וילה שרובר
וילה שרובר
(הדמיה: סטודיו AIKO)

גם במהלך המלחמה תומר ורונית דוויק מחברת פרוספריטי נדל"ן ביצעו מספר עסקאות משמעותיות בהיקפן בירושלים ובתל אביב שרובן ככולן עם תושבי חוץ. תומר: "על אף שחברתנו, פרוספריטי נדל"ן, מייצגת רוכשים ומוכרים בשוק היוקרה בישראל כדבר שבשגרה, עסקה של פנטהאוז בשטח 437 מ"ר + 414 מ"ר שטחי חוץ בפרויקט הבוטיק דובנוב 1 בירושלים, היא יוצאת דופן וייחודית בכל קנה מידה, וזאת זכות גדולה להוביל עסקה כזו לכדי סגירה, במיוחד בעת מלחמה".

5 צפייה בגלריה
תיאטרון ירושלים
תיאטרון ירושלים
תיאטרון ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

תומר ורונית דוויק מחברת פרוספריטי נדל"ן מציינים כי הם מאמינים ששוק היוקרה בירושלים ובתל אביב ימשיך במגמת עלייה שכן הביקוש ממשיך להיות רב אל מול ההיצע, בפרט מצד תושבי חוץ אשר מחפשים לעלות ארצה תוך שמירה על סטנדרט המגורים הגבוה לו הם רגילים". בנוסף, כחלק מפרויקט דובנוב 1, ממוקמת וילה שרובר המיתולוגית בשטח של כ-1,300 מ"ר על גבי 2.4 דונם קרקע אשר גם היא מוצעת למכירה על ידי חב' פרוספריטי נדל"ן.
את העסקה ביצעו המתווכים תומר ורונית דוויק, חב' פרוספריטי נדל"ן. עורכי הדין מצד המוכרים היו עו"ד אושרי דהן ועו"ד רועי שובל, עו"ד מטעם הרוכשים — שולי אשבול.