כביש 16, המהווה שער כניסה חדש ומשמעותי לעיר ירושלים, זכה השבוע בפרס הפרויקט המצטיין לשנת 2023 מטעם איגוד המהנדסים. הפרויקט, המוביל בשיתוף פעולה בין משרד התחבורה, משרד האוצר, החשב הכללי וחברת נתיבי ישראל, הושלם עם תקציב של כ-3 מיליארד שקלים, והוא נפתח לתנועה שנה לפני המועד המתוכנן.
2 צפייה בגלריה
מנהרת כביש 16
מנהרת כביש 16
מנהרת כביש 16
(צילום: רונן חורש, לע״מ)

מיזם הבניה של הכביש, כולל ארבע מנהרות, שבעה גשרים ושלושה מחלפים, ונועד להקל על הגישה לדרום ולמערב הבירה, מה שמצפה לשפר את תנועת התחבורה ולהקל על הגישה לעיר.

2 צפייה בגלריה
כביש 16 נפתח לתנועה
כביש 16 נפתח לתנועה
כביש 16 נפתח לתנועה
(צילום: אלמנטס)

שאול רביבו, מנהל פרויקט כביש 16 בשפיר, אמר: "מדובר בפרויקט הנדסי מורכב, אשר לווה בתכנון וביצוע קפדניים, וכלל אלמנטים הנדסיים ייחודיים כגון מחלפים בתוך מנהרות, עבודות מינהור בסביבת מגורים עירונית וכל זה בשיא תקופת הקורונה. ההקדמה ביותר משנה של פרויקט התשתית ההנדסי הלאומי הזה עומד לזכותה של שפיר, מחברות ההנדסה והתשתיות המובילות בישראל ושל פיצרוטי אשר הביאו ידע וניסיון בתחומי מינהור. אנו מודים לאיגוד המהנדסים על ההכרה ומצפים להמשיך להוביל בביצוע פרויקטים מורכבים של תשתיות לאומיות כגון המרכזים הלוגיסטיים של הצבא והקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב".​
יגאל עמדי, יושב ראש נתיבי ישראל, הודה לאיגוד המהנדסים על הכרה זו והביע את התחייבות החברה להמשיך ולהוביל את תכנון, ביצוע ואחזקת רשת הכבישים והרכבות הבינעירונית בישראל. "חברת נתיבי ישראל היא חברת התשתיות המובילה במדינה, ואנו זוכים לאמון מלא מהממשלה וראשי הרשויות״.


"הפרויקט נוהל במתכונת PPP חדשנית, שפותחה בחברה, והוא ממחיש את המחויבות שלנו לפיתוח תשתיות מתקדמות לתושבי מדינת ישראל".לאור ההצלחה המתמשכת, נתיבי ישראל זכתה לציון של 97 מטעם חברת הבקרה החיצונית, בשנה השלישית ברציפות, מה שמחזק את מעמדה כחברה המובילה בתחום התשתיות בישראל.