כששנת הלימודים האקדמית מתקרבת, בעיריית ירושלים כבר דואגים לכם למבוא בפוליטיקה מקומית. מזה כשבע שנים פועל בהצלחה מיזם המעונות לסטודנטים בבית אגרון שבמרכז העיר. המעונות, אותם הקימה העירייה באמצעות חברת "עדן" ברחוב הלל, כוללים 177 יחידות דיור בתמהיל דירות של 2 ו-3 חדרים, וסך כולל של 410 מיטות מוצעות להשכרה במחירים נגישים.
2 צפייה בגלריה
העיתונאים נשארים. בית אגרון
העיתונאים נשארים. בית אגרון
העיתונאים נשארים. בית אגרון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
בית אגרון
בית אגרון
בית אגרון
(צילום: איתן אילן)

כל זאת בכדי להיאבק במצוקת הדיור ממנה סובלים הסטודנטים הלומדים בבירה, ובמטרה להחיות את הסצנה הצעירה במרכז העיר. כעת נודע לידיעות ירושלים כי חברת 'שפיר נכסים', בשיתוף עם אגודת העיתונאים הפועלת בבית אגרון ומחזיקה בו מספר שטחים, החלה בהסבת הקומה הראשונה במבנה למעונות סטודנטים.
היוזמה שכללה את הכשרתם של עוד 14 חדרים נוספים, נועדה להקל על מצוקת הדיור לעוד כמה עשרות צעירים שילמדו במוסדות ההשכלה הגבוהה הירושלמים. יו"ר אגודת העיתונאים בעיר, מיקי לוין, טוען כי בתחילה המהלך בוצע בידיעת העירייה ובהסכמתה, אלא שלדבריו, בכיכר ספרא בפועל, לא מאפשרים לאכלס את החדרים - כל זאת בפחות מחודש לפני תחילת שנת הלימודים האקדמאית.
נזכיר כי ברקע הדברים זורם הרבה 'דם רע' בין העירייה לבין אגודת העיתונאים שנמצאת במעמד חוכרת בנכס השייך לרשות המקומית. בשנים האחרונות נאבקה העירייה דרך בתי המשפט לסלק לאלתר מהמבנה את האגודה - ללא הצלחה, אך כן עלה בידה להעביר לחזקתה שטחים במבנה שאותם נהגו בארגון העיתונאים להשכיר לגורמים שלישיים.


מ'שפיר' נמסר: "החברה הייתה בחודשים האחרונים בקשר מול אגודת העיתונאים לקידום הפרויקט. במסגרתו ישופץ המתחם ויורחבו מספר מקומות המגורים בעבור תלמידי מוסדות האקדמיה בלב העיר – זאת במענה למחסור הנוכחי".
תגובת העירייה: "על פי החלטת בית המשפט, הנכס המדובר נמצא בחזקת אגודת העיתונאים בשנים הקרובות. על אף העובדה כי התקיים דיאלוג בדבר שימוש בנכס למעונות סטודנטים, הדבר לא הגיע לידי מיצוי וסיכום. הודעה על כך הועברה לחברת 'שפיר'".