מקדימים תרופה למכה: גוף חדש אמור למנוע את מה שקרה לחלק מסוחרי רחוב יפו בעת סלילת הרכבת לפני 12 שנה. ראש חטיבת העצמאים בתנועת 'הליכוד' שלומי בן גור ויו"ר 'התעוררות', חבר המועצה אדיר שוורץ, משתפים פעולה כחלק מיוזמה שמטרתה לסייע לבעלי העסקים בעמק רפאים העתידים להינזק מהעבודות להקמת ציר הרכבת הקלה ברחוב.
2 צפייה בגלריה
עמק רפאים
עמק רפאים
עמק רפאים
(צילום: יואב דודקביץ')

לא לחכות לטרקטורים

השבוע נפגשו השניים עם יו"ר ועד הסוחרים במושבה הגרמנית מוטי יהושע, בעלי גלידריית 'אלדו', ועם דובי גולדברג, בעלי 'סופר המושבה' ואחד מבעלי העסקים הוותיקים והמוכרים במושבה. בפגישה הוחלט כי הסוחרים ובעלי העסקים יקימו ועד פעולה לקבלת סיוע מהעירייה ומגופי ממשלה שונים כדי שיוכלו להמשיך לתפקד בזמן העבודות, שעתידות להימשך כשנתיים וחצי לכל הפחות.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים
כך ייראה הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים
כך ייראה הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה)

"צריך להיות ריאליים", מדגיש בן גור, "ולא להילחם נגד עצם הקמת הרכבת, שזה כבר הוכרע, אלא לגבש חבילת סיוע ופטור מאגרות שונות וגם הנחות בארנונה במשך תקופת העבודות, שתהיה לא פשוטה ולא קצרה. העזרה לעסקים שלא יקרסו זה אינטרס כלל עירוני, וכדאי להיערך לכך מבעוד מועד ולא להיזכר שחייבים לעשות משהו רק כשהטרקטורים יגיעו".
בוועד הוחלט לגבש תוכנית פעולה שכוללת דרישות שונות, כגון חלוקת העבודה למקטעים ולא עבודה על כל הרחוב במקביל. כמו כן תועלה דרישה לקבלת פטור מאגרות עירוניות, כגון אגרות שילוט, ומתשלום עבור הוצאת כיסאות ושולחנות לרחוב; למשרד הפנים תועלה פנייה למתן הנחות מיוחדות בארנונה לעסקים שהפדיון שלהם יירד משמעותית במהלך העבודות.