רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שיגרה השבוע לאונר"א מכתב רשמי שבו היא תובעת תשלום דמי שימוש בסך כ־17 מיליון שקל עבור השימוש במבנה בית הספר שסמוך לצומת קלנדיה שבצפון העיר.
1 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
ירושלים
(צילום: shutterstock)

בשבוע שעבר פורסם ב"ידיעות ירושלים" כי הסוכנות לפליטים פלסטינים מטעם האו"ם השתלטה על קרקע בבעלות קק"ל אשר נרכשה לפני יותר ממאה שנה מכספי תורמים יהודים שביקשו לגאול קרקעות באזור ירושלים. מתברר כי אונר"א הקימה על הקרקע המדוברת מבנה של בית ספר, ולצורך זה אף עקרה חורשה שניטעה על ידי קק"ל לפני עשרות שנים.
במכתב שעליו חתומה היועצת המשפטית של מרחב ירושלים ברמ"י, עורכת הדין ניצה טיטלבוים, נדרשת אונר"א בנוסף לפנות בתוך 30 יום את המבנה שהוקם שלא כדין וללא היתר, ומצוין גם כי על אונר"א חלה חובה להשיב את מצב המגרש לקדמותו, וכי אם המקום לא יפונה הדרישה הכספית תגדל ותתעדכן על פי מספר החודשים בפועל שבו ייעשה שימוש שלא כדין בקרקע המדוברת. יש לציין כי דמי השימוש הנוכחיים נקבעו על פי חישוב של השימוש בשבע השנים האחרונות.

עוד בחדשות:

סגן ראש העירייה, אריה קינג, שפנה לראשונה לקק"ל בנושא בירך על התביעה: "אני מצפה מהממשלה להוציא אל הפועל מיידית את מלאכת גביית התשלום מאונר"א ואת פינויו ואת השבת הנכס לידיים יהודיות בהתאם לייעוד המקורי של הקרקע בעת שזו נרכשה על ידי התורמים לצורך פיתוח ההתיישבות היהודית בירושלים. אין מקום לאויבים בירושלים".