עיריית ירושלים אישרה תכנית להקמת מנהרה דו-כיוונית לטובת העדפת הרכבת הקלה בצומת הרחובות גולומב וקוליץ — מנהרה שתחבר בין השכונות מלחה וקרית יובל, כך על פי המלצת הוועדה המקומית.
3 צפייה בגלריה
מנהרה
מנהרה
מנהרה
(אילוסטרציה: shutterstock)

התכנית קובעת תוואי תת-קרקעי עבור מנהרה דו-כיוונית לטובת יצירת עדיפות לרכבת הקלה, מתחת לכיכר הח"י (צומת שרת-גולומב-קוליץ), שמתחילה ברחוב גולומב ומסתיימת ברחוב דרך חיים ע. קוליץ.

תרשים המנהרה החדשה


בצומת זה עתיד לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה, והקמת המנהרה נועדה לייצר עדיפות לרכבת הקלה על-ידי העברת רכבים מרחוב גולומב לרחוב קוליץ ולהיפך, מתחת לתוואי הרכבת.

3 צפייה בגלריה
תוואי הקו הסגול בירושלים
תוואי הקו הסגול בירושלים
תוואי הקו הסגול בירושלים
(צילום: באדיבות תכנית אב לתחבורה)
3 צפייה בגלריה
 תחנת קוליץ. הקו הסגול
 תחנת קוליץ. הקו הסגול
תחנת קוליץ. הקו הסגול
(הדמיה: תוכנית אב לתחבורה ירושלים)
כך, טוענים בצוות אב לתחבורה, ״תתייעל גם רמת השירות של התחבורה הציבורית בתחנת בוליביה באופן משמעותי, ותשתפר את ההנגשה של המעגלים הרחוקים יותר אל הרכבת הקלה״.
עוד בחדשות:
מעיריית ירושלים נמסר: "ירושלים נמצאת גם בעיצומה של מהפכת תשתיות התחבורה. המנהרה תייעל את זרימת התנועה של הרכבת הקלה, ותשפר את רמת השירות והנגישות של התחבורה הציבורית בצומת. נמשיך לבנות את ירושלים ולקדם תחבורה ציבורית איכותית וידידותית לסביבה, שתביא גם לצמצום השימוש ברכב הפרטי והפחתת עומסי התנועה בבירה".
פורסם לראשונה: 13:34, 21.09.23