אור ירוק: המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) את התוכנית מעוררת המחלוקת של הפרדה מפלסית בצומת אורה. הוועדה אימצה את ההחלטות הקודמות בדבר נחיצות ההפרדה לנוכח מעבר הקו האדום של הרכבת הקלה בצומת והצפי לעומסי התנועה במקום ב-15 השנים הבאות. עיקרי התנגדויות של הגופים הירוקים נדחו.
1 צפייה בגלריה
צומת אורה המחודש, כולל היציאה מאחת המנהרות מימין למטה.
צומת אורה המחודש, כולל היציאה מאחת המנהרות מימין למטה.
צומת אורה המחודש, כולל היציאה מאחת המנהרות מימין למטה.
( הדמיה: תכנית אב לתחבורה)

יחד עם זאת, נקבע כי ייאסר שימוש בפיצוצים בכריית המנהרות בכדי למנוע אפשרות לנזקים למערכת הניקוז של המעיינות באיזור. עוד נקבע כי יידרש בהמשך חוות דעת אקוסטית מפורטת. בנושא אפשרות לפיצויים עתידים לתושבים וגופים אחרים, שיגרם להן נזק עתידי מהפרויקט הגדול, נקבע כי ההגדרה של הכבישים תהא "כביש אזורי" ולפיכך השיפוי לפיצוי יעמוד על 70 אחוז.
קראו גם:
חבר המועצה יובב צור, שהגיע הבוקר למחאה מול דיוני המועצה, מסר בתגובה: "המועצה הארצית החליטה היום להתעלם בבוטות מהחלטת ועדת הערר, ומהצורך לערוך תסקיר סביבתי מקיף. מדובר בתקדים תמוה שמעורר שאלות קשות על הליך קבלת ההחלטות, ועלול לפרוץ את הסכר גם במקרים עתידיים. לצערנו ההשלכות גורליות ועתידות לפגוע בשטחים ירוקים נרחבים בהרי ירושלים, ובטבע ואיכות החיים של הירושלמים. אנחנו לא מוותרים, ונמשיך להיאבק בכל הכלים שלרשותנו".
יו"ר שדולת ירושלים בת-קיימא וקרן ירושלים ירוקה, נעמי צור מסרה: "ההחלטה אינה מפתיעה, לאחר שהמועצה הארצית רמסה את החלטת ועדת הערר, אשר דרשה בחינה סביבתית מעמיקה של התכנית לפני להתקדם אתה כלל. אין זה הופך את ההחלטה לנכונה, במיוחד לאור ההחלטה האמיצה של ראש העיר לקדם חלופה תכנונית טובה בהרבה לזו המקורית של רכס לבן.
"תוכנית "הבשורה בלבן", המקודמת היום על ידי צוות תכנון של ראש העיר, שמה קץ להרחבות שהיו צפויות מעבר לתוכנית המקורית של רכס לבן. בשל כך, מתייתרת ההפרדה המפלסית, שהיא משרתת את המשך ההרס של הרי ירושלים. לכן ארגוני שדולת ירושלים בת-קיימא, בהובלת "מצילים את הרי ירושלים" והחברה להגנת הטבע, התנגדו וימשיכו לפעול נגד תכנית ההפרדה המפלסית".