עסקת ענק בירושלים: איש העסקים, גארי ברנט מחברת פיתוח הנדל"ן האמריקאית 'אקסטל' רוכש את אדמת הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית במרכז ירושלים מחברת ניות קוממיות השקעות. הסכום: 750 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
קרן היסוד. רחביה
קרן היסוד. רחביה
קרן היסוד. רחביה
(צילום: יואב דודקביץ')

הקרקע הנמצאת ברחביה, כוללת כ- 1,000 יחידות דיור, בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים ויותר מתריסר מגרשים לפיתוח. הקרקע מוחכרת לקרן קיימת לישראל עד שנת 2051 עם אופציה להארכה בתנאי השכרה מחודשת על בסיס שווי השוק. על הקרקעות הללו, הוקמו השכונות ניות, רחביה וטלבייה, ונמצאים בהן גם מלון ענבל, מלון פרימה, דן פנורמה, ומבני ציבור חשובים כמו חלק מבית הכנסת הגדול ומוזיאון ישראל. את אקסטל ייצגו בעסקה עורכי הדין אבי פורטן ודעואל פלאי ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי.
ברנט הוא איש נדל"ן אמריקאי-יהודי, נשיא ומייסד חברת אקסטל פיתוח. ברנט הוא גם הבעלים של אקסטל בע"מ, שהנפיקה אג"ח בבורסה הישראלית במהלך שמונה השנים האחרונות.
עוד בחדשות:
ברנט מסר לאחר העסקה: "זהו מצב שבו כולם מרוויחים: מדינת ישראל, העיר ירושלים, התושבים ואקסטל. יש לנו מוניטין רב עם פרויקטים מסובכים בארה"ב, ובכלל זה פרויקט Belnord במנהטן, שכלל דיירים במצבים מורכבים. אנחנו הולכים להתייחס לדיירים בירושלים באותם כבוד והגינות כפי שאנחנו עושים בכל הפרויקטים שלנו. הפרויקט יחזק את הקשרים של אקסטל עם השוק הישראלי ויאיץ את הפיתוח של מרכז ירושלים".
בחודש שעבר פרסמנו ב-mynet ירושלים וב'בונוס' כי הקרן הקיימת לישראל הודיעה כי בכוונתה להמשיך ולחכור את אדמות הכנסייה היוונית בטלביה, רחביה בקעה קטמון וניות. אם תוארך החכירה המשמעות ברורה: חיסכון של עד מיליארד שקל לאלפי בעלי הנכסים המתגוררים במבנים הנמצאים על האדמה היוונית. ולא פחות חשוב מכך: הפסקת אי הוודאות בנוגע לעתידם בנכס. הטבה זו נוגעת ל-1,800 בתי אב בירושלים המתגוררים במבנים שהוקמו על קרקעות השייכות לזרם הכנסייתי היווני. כל זאת לבד משורה ארוכה של משמעויות נוספות עבור התושבים.