יעבור בשקט או יעורר סערה? איש העסקים ויזם הנדל"ן היהודי־צרפתי לורנט לוי, חושף לראשונה את מהות הבניין החדש שהוא מתכנן להקים במרכז העיר על חורבותיו של 'בית גשר'.
2 צפייה בגלריה
בית גשר במרכז העיר
בית גשר במרכז העיר
בית גשר במרכז העיר
(צילום: יואב דודקביץ')

מדובר במרכז הלימוד הראשון מסוגו והיחיד בעולם שיתמקד בלימודי בניית בית המקדש השלישי, ובו יעסקו בהכשרת מאות אנשים בידע הקיים לבניית בית המקדש ובתכנון הצדדים הטכניים, ההנדסיים והאדריכליים וכן בצדדים התיאורטיים והמשפטיים של מהות בית המקדש. הלימודים במקום יהיו מיועדים לנשים ולגברים.

"לא צריך לחכות"


"בית המקדש השלישי הוא צורך לא רק של עם ישראל אלא של כל העולם", הסביר לוי את הרעיון שמאחורי המיזם החדש שלו. "הוא לא יגיע משמיים ולא צריך לחכות למשיח. חייבים להתכונן וללמוד כדי שנוכל להקים אותו. כיום אין שום מקום שמלמד איך צריך לבנות את המקדש ומה צריך להיות שם - לא בישיבות, לא בבתי הספר ובטח שלא באוניברסיטאות".

קראו גם:

במרכז החדש יוקמו כיתות לימוד, אולמות להרצאות, אודיטוריום, מרכז לכנסים בינלאומיים ומרכז מבקרים ייחודי שבמרכזו יוצב מודל של בית המקדש השלישי בגודל של 1:50.

2 צפייה בגלריה
הדמיה של המרכז המתוכנן  במקום בית גשר
הדמיה של המרכז המתוכנן  במקום בית גשר
הדמיה של המרכז המתוכנן במקום בית גשר
(הדמיה: פרטי)

לצד הקמפוס לתלמידים יפעלו במתחם החדש גם כולל ענק ל־1,000 בני ישיבה, בית כנסת ל־500 מתפללים ומקווה וכן אולם אירועים לחתונות ובר מצוות. המתחם שבו יוקם המרכז החדש היה בעבר 'בית גשר', שהתפרסם בזכות קיום סדנאות ופעילויות שנועדו לגשר בין חילונים לדתיים.
המרכז עבר מהמבנה ולוי רכש את המבנה הריק תמורת 90 מיליון שקל. לפני מספר חודשים הרס לוי את הבניין הקיים, פרט למספר חלקים המיועדים לשימור, וכיום הוא מקדם את התוכנית לבניית המרכז החדש. השבוע, במועד הסמלי של חנוכה, נערך במקום טקס הנחת אבן הפינה. על פי לוחות הזמנים, הצפי הוא כי הפרויקט יושלם בתוך שלוש עד ארבע שנים.
פורסם לראשונה: 08:08, 15.12.23