שהתותחים יורים, התוכניות מאושרות. בעוד הטילים נופלים ומצב המלחמה נמשך, הוועדה המחוזית ממשיכה להתכנס ולאשר תוכניות בנייה וגם לשמוע התנגדויות.
1 צפייה בגלריה
מובילה בירידה במכירות. בנייה בירושלים
מובילה בירידה במכירות. בנייה בירושלים
בנייה בירושלים. "לא יקרה כלום אם יחכו חודש־חודשיים
(צילום: עמית שאבי)
לצד אלו טוענים כי כך צריך להיות וכי יש לנסות לשמור על שגרה כדי להניע את המשק ואת תוכניות הבנייה והפיתוח - קיימים אלו המתנגדים לכך בחריפות.
סגן ראש העירייה יוסי חביליו קורא להפסיק את ישיבות הוועדה המחוזית כל עוד הלחימה נמשכת ועשרות אלפי ירושלמים מגויסים נמצאים על גבולות עזה והצפון.
"אנחנו נמצאים במצב מלחמה. ירושלמים רבים מגויסים, וגם מי שנמצא כאן משקיע את הזמן בסיוע למשפחות השכולות, לחיילים, למפונים ועוד. בתקופה כזאת אין לקדם הליכי תכנון של תוכניות שלחלקן יש התנגדויות משמעותיות. קידום הליכים בתקופה כזאת פוגע באפשרות של שיתוף הציבור, שלדעתי גם ככה אינו מספיק בירושלים".

קראו גם:

"מקומם לראות שגם בתקופה קשה זו יש גורמים ממשלתיים שמנסים למנף את האסון הלאומי לביצוע מחטפים בקידום הליכי בנייה על גבם של אלפי משרתי מילואים שאין להם כל אפשרות בתקופה זו לטפל בהתנגדויות להליכי התכנון המקודמים שכן הם נמצאים בחזית הלחימה", הוסיפו בכעס בעמותת 'ירושלים שקופה' בראשות הרב נתן קרמר.
עוד ציינו המתנגדים כי כל עוד לא מדובר בנושאי ביטחון לא יקרה דבר אם תוכנית בנייה כזאת או אחרת תידחה בחודש-חודשיים, שכן הבנייה בפרויקטים רבים בארץ מתעכבת מסיבות שונות.
ממטה התכנון הלאומי נמסר: "המשך עבודת מוסדות התכנון חיוני למשק, ועל כן אנו פועלים בגמישות ובהתאם למצב. ההנחיה היא כי אם יתקבלו בקשות לדחיית הדיון הן ייענו בחיוב".