הזדמנות נדל"נית נדירה או קומבינה מסוג חדש? עד כה התרגלנו שבפרויקט תמ"א 38 היזם שלוקח על עצמו חיזוק המבנה ושדרוג הדירות הישנות נגד רעידות אדמה מתוגמל בתוספת של שתי קומות מגורים לכל היותר.
1 צפייה בגלריה
שטח התוכנית ברחוב החלוץ
שטח התוכנית ברחוב החלוץ
שטח התוכנית ברחוב החלוץ
(צילום: אוסף פרטי)
אלא שברחוב החלוץ שבבית הכרם הישנה הופתעו התושבים לגלות כי בסמוך אליהם מקודמת תוכנית לפיה היזם יקים בניין מגורים חדש לצד זה הקיים לשימור שאותו הוא יחזק. לפיכך בסוף התהליך יהיו ברשותו פי כמה יותר יחידות דיור מהמקובל, בבניין חדש בגובה ארבע קומות. עו"ד טל ליפר הגיש לתוכנית התנגדויות בשמם של 12 דיירים המתגוררים בסמוך לבניין המיועד לשימור וחיזוק, כאשר בינו לבינם מתוכנן לקום הבניין החדש.
"אי אפשר להסתמך בתוכנית המוצעת על תמ"א 38", טוען לייפר, "זאת לא הייתה כוונת המדינה במקור להוסיף עוד בתים חדשים, אלא רק חיזוק בתים ישנים. הבניין של השכנים הוא בגובה של שתי קומות בלבד על עמודים וכל הבנייה בבית הכרם הירוקה היא נמוכה. איך ניתן לבנות כאן בניין חדש בן שש קומות? זו תוכנית בעייתית מכל הבחינות ולא תואמת את אופי והיקף הבנייה בשכונה בכלל. גם המינהל הקהילתי מתנגד לה".


"המבנה החדש שמוצע בסמוך לשכנים המתנגדים, יפגע קשות בפרטיותם והחלונות ישקיפו ישר לתוך ביתם. מעבר לכך יש גם בעיית חנייה כיוון שאין כביש גישה לבית המתוכנן אלא רק שביל להולכי רגל דרך גן העשרים אז איפה הכוונה שיחנו? בתוכנית לא מציעים שום פתרון".
מהעירייה נמסר: "התכנית מקודמת בהליך של תמ"א 38, ומציעה בינוי של 4 קומות ו-130% בנייה, זאת בהתאם למדיניות התכנונית העירונית, וקווי הבניין, עומדים אף הם במדיניות העירונית. לא ניתן להוסיף מקומות חניה, מכיוון שלחלקה המדוברת אין גישה לרכב. לשכנים עומדת הזכות להתנגד לתוכנית וטענותיהם יישמעו בכובד ראש".