מכשול חדש נוחת על תוכנית קמפוס 'מובילאיי': לוועדת הערר המחוזית הוגש ערר על החלטה לתת היתר בנייה להקמת מנחת מסוקים במתחם החברה, שהולך ונבנה בהר חוצבים.
1 צפייה בגלריה
חיים קשים מצד השכנים. מתחם 'מובילאיי' העתידי
חיים קשים מצד השכנים. מתחם 'מובילאיי' העתידי
חיים קשים מצד השכנים. מתחם 'מובילאיי' העתידי
(הדמיה: משה צור אדריכלים)

פגמים בהגשה

לטענת התושבים ועמותת 'ירושלים שקופה', שמתנגדים למנחת המסוקים, המתקן האמור אינו מופיע בשימושים המקוריים בתוכנית ולכן לא ניתן לאשרו בהליך בוועדה המקומית בלבד כפי שנעשה.
עוד נטען בערר כי גם אילו ההליך היה תקין נפלו פגמים מהותיים בהגשת הבקשה, ובין השאר לא ידוע לעמותה על פרסום הבקשה כמתחייב, וגם בתיק המקוון בעירייה לא מופיע כל תיעוד על פרסום כזה, אם היה בכלל. בערר מצוין עוד כי תושבי רוממה המתגוררים בסמוך לא ידעו כלל כי מנחת המסוקים נכלל בתכנון, וגם לעמותת 'ירושלים שקופה' נודע על כך במקרה, עקב עיון בסדר יום של ועדת התכנון המקומית ביום הדיונים עצמו.
בפנייה למחוזית מבקשת העמותה לדון בהליך כולו, לבטל את היתר הבנייה ולהגיש מחדש את הבקשה בדרך המלך, תוך פרסום מוקדם ומתן אפשרות להגיש התנגדויות.
המערכות של 'מובילאיי' יודעות להתריע מפני מכשולים בדרך, אלא שבדרך אל הקמפוס ומרכז הפיתוח העולמי שלהם, כאן בהר חוצבים, נראה שבחברה לא ידעו לצפות את הקשיים וההתפתחויות. בהתחלה בכלל דובר על תוכנית שכללה מגדל אחד של 30 קומות. אלא שיו"ר 'ירושלים שקופה', הרב נתן קרמר בעבר הגיש עתירה בשם התושבים ודרש לקצץ כ-‭20‬ קומות מהמגדל הצפוני. לאחר מכן הודיעה 'מובילאיי' כי במקום 30 קומות היא תסתפק בבניין של תשע קומות.
רק בשלב מאוחר מותר 'נפתח התיאבון' והתוכנית עודכנה והפכה ראוותנית: היקף הבנייה נשאר פחות או יותר כשהיה, אלא שהפעם הוצעו תשעה מבנים, אם כי נמוכים יותר. בשנים הראשונות להקמתו עבודות הפרויקט נמשכו גם בלילה, באישור העירייה. אלא שבמשך הזמן הצטברו במוקד העירוני תלונות מרובות על מטרדי רעש חזקים מדי, שהגיעו מתושבי רחוב סורוצקין, בצידה השני של שדרות גולדה מאיר.
בבדיקת העירייה אכן נתגלו חריגות מעוצמות הרעש המותרות לעבודות בלילה, ובהוראת העירייה אלה הופסקו.
פורסם לראשונה: 08:00, 11.05.22