מלחמות החשמל במזרח העיר עולות מדרגה: לאחר החשיפה במיינט ירושלים כי בכוונת חברת החשמל הישראלית להיכנס לראשונה לשכונת נוף ציון היהודית בג'בל מוכבר, חברת החשמל של מזרח ירושלים, שנמצאת בשליטה ירדנית, שלחה מכתב התראה חריף ובו דרשה לחדול מהפעילות להקמת התשתיות הישראליות שם.
1 צפייה בגלריה
מזרח ירושלים
מזרח ירושלים
מזרח ירושלים
(צילום: shutterstock)
"לפני כשבועיים התקבלה אצל חמ"י (חשמל מזרח ירושלים) הודעה חד־צדדית של חברת החשמל בישראל", נכתב במכתב מטעם עו"ד ענת קליין שמייצגת את החברה המזרח ירושלמית, "ולפיה ביום 31.03.2020 יופסק כבל מ"ג המזין את שכונת נוף ציון בירושלים מרשת החלוקה של חמ"י, על מנת ששכונת נוף ציון תעבור לאספקת חשמל מרשת של חברת החשמל לישראל".
"יובהר כי שכונת נוף ציון מהווה חלק בלתי נפרד משטחי רשיון החלוקה הבלעדיים של חמ"י, והעברת השכונה לרשת חברת החשמל לישראל מהווה הפרה בוטה של רשיון החלוקה", ממשיך המכתב מטעם החברה הזרה. "לפיכך חברת החשמל לישראל נדרשת לחדול באופן מיידי מכל פעילות בשטח החלוקה של חמ"י.
"נדגיש", הם מוסיפים, "כי חמ"י רואה בחומרה כל ניסיון להפר את רשיון החלוקה שלה ולא תהסס למצות את מלוא זכויותיה בעניין בהתאם להוראות הדין".
פעילותה של חברת החשמל לישראל בג'בל מוכבר נבעה מדרישת התושבים היהודים בשכונת נוף ציון להתחבר אליה, עקב האספקה הלא סדירה של חשמל מצד החברה הירדנית. לבקשה זו הצטרפו גם התושבים הערביים של ג'בל מוכבר ומאותן הסיבות. הניתוקים שחווים צרכני החברה הירדנית נגרמים, בין היתר, באופן יזום עקב חובותיה הכבדים.
חברת החשמל לישראל מסרה בתגובה: "החברה דוחה על הסף את טענות החברה המזרח ירושלמית. החברה מגבשת מענה ותשיב בהקדם".