הקרב על הלובי של מלון הפאר בכיכר ציון: מלון הרברט סמואל השוכן בסמוך לכיכר ציון ביקש לאחרונה מהעירייה להאריך את האישור שניתן לו לפני מספר שנים להשאיר את קומת הלובי סגורה לטובת אורחי המקום ועובדיו. אלא שבתגובה לבקשה הגיש חבר המועצה יוחנן ויצמן ('אגודת ישראל') ערעור שתוקע את האישור שימשיך להעניק למלון בלעדיות על שטח הלובי.
1 צפייה בגלריה
המלון 'הרברט סמואל'. בניגוד לתכנית המקורית
המלון 'הרברט סמואל'. בניגוד לתכנית המקורית
המלון 'הרברט סמואל'. בניגוד לתכנית המקורית
( צילום: יצחק טסלר)

"בשטח אסור לבנות"

מתברר כי על פי התב"ע הקיימת קומת הקרקע אמורה לשמש למעבר פתוח עבור הולכי רגל, כהמשך ישיר של כיכר ציון. בתוכנית המקורית נכתב: "השטח הנמצא מתחת לבניין בחלל הפתוח והמפולש שבין הקומה הראשונה העל־קרקעית לבין קומת המרתף התת־קרקעית, ישמש כשטח פתוח בהמשך לשטח הפתוח של כיכר ציון והרחובות שמסביב.
"בשטח זה אסור יהיה לבנות, להקים או להציב כל מבנה ומתקן, ואסור יהיה לסוגרו בחלל כלשהו. בשטח תותר כניסה ותנועה להולכי רגל בלבד, וכן ניתן יהיה לקיים בו מעת לעת אירועים ציבוריים זמניים בעלי אופי הולם המתאים למקום", נכתב בתוכנית המקורית.
הבניין שבו שוכן המלון הוקם ב־1964 בידי בנק הפועלים, והוא שיכן בו את אחד הסניפים המרכזיים שלו בעיר. באפריל 2019 נסגר הסניף לאחר 55 שנות פעילות, כחלק ממגמת הדיגיטציה שעוברים כל הבנקים.
לפני כחמש שנים עבר המבנה שיפוץ כולל, ומאז הוא משמש בעיקר כסניף הירושלמי של חברת המלונות הרברט סמואל. במקביל לשיפוץ הבניין ביצעה העירייה שיפוץ מסיבי של הכיכר ההיסטורית והעבודות הושלמו ב־2018.
כאמור, כעת דורש חבר המועצה ויצמן להפוך את קומת הלובי של המלון לאזור פתוח לציבור. לטענתו חבר המועצה, המקום ישמש את הולכי הרגל ויהפוך מעשית להמשך של כיכר ציון, עד לרחוב שמאי.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים