במסגרת עתירת תושבי שכונת גאולה נגד העירייה, חזרה בה הרשות המקומית מעמדתה והתחייבה להסיר את מבנה השירותים החדש שהקימה רק לאחרונה. מדובר במבנה שירותים ציבורי ברחוב יחזקאל 1, אשר נגדו הגשה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי. לטענת התושבים מגישי העתירה, המבנה הוקם ללא ידיעתם ובניגוד לעמדתם כי כלל אין בו צורך. עוד טענו כי לא הוצא עבורו היתר בניה.
2 צפייה בגלריה
מאה שערים
מאה שערים
מאה שערים
(צילום: רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
אתר הבניה בגאולה
אתר הבניה בגאולה
אתר בניית השירותים בגאולה
(צילום: פרטי)

כזכור, במשך שנים חרדים קיצונים פגעו במכוון בבתי השימוש באזור עד שהעירייה נאלצה לסגור אותם. אחרי שמבקר המדינה הצביע על היעדר כמות מספקת של תאי שירותים ציבוריים בערים מתוירות, ובהן ירושלים, בכיכר ספרא הוחלט להרחיב את השירות.
אך בעמותת "ירושלים שקופה" הזהירו מראש שכל ניסיון לפעול ללא תיאום, יתקל במענה חריף. ברשות המקומית התעלמו ולכן 11 תושבים חרדים מגאולה הצטרפו לעתירה מינהלית שהוגשה נגד העירייה. בין השאר נטען בעתירה כי השירותים הוקמו בלא שהוצא היתר בניה, על שטח שמוגדר כשטח להרחבת דרך ומיועד לכביש.
עוד טענו התושבים, כי הציבור לא עודכן מראש ולא התאפשר להם להתנגד, וכי עצם הפעלת השירותים יצר עבורם מטרד תברואתי בסמוך למקום מגוריהם. כמו כן, נכתב במסמך שהוגש לבית המשפט, כי באזור יש חנויות ובתי כנסת שבהן שירותים המשמים את הציבור, ולכן אין צורך במתקן החדש.


בעקבות הגשת העתירה, הציע בית המשפט, עוד בטרם הדיון כי לפי שעה יינעל המבנה ולא יופעל אלא בהסכמת שני הצדדים וכך נעשה. אלא שכעת הסכימה העירייה לפרק את המבנה ולהשיב את המצב לקדמותו. כל זאת בהסכמה, ותוך פרק זמן של 30 יום, וללא מתן פסק דין מחייב בנושא.
מעמותת "ירושלים שקופה" שהצטרפה לעתירת התושבים נמסר: "גם כוונות טובות צריכות להיעשות בהתנהלות תקינה. זאת תוך התחשבות בצרכים האמיתיים של התושבים בשכונה, ולא דרך נציגים כביכול מהמינהל הקהילתי, שבעתירה הסתבר כי כלל לא נבחר על ידם ואינו מייצג אותם.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בהתאם להמלצת בית המשפט, השירותים יועתקו ממקומם. העירייה תפעל לאיתור מקומות חלופיים בשכונה בתיאום עם המינהל הקהילתי".