שיעור בחיסור. עם פתיחת שנת הלימודים ההורים של תלמידי 'קשת תלפ"ז' בארמון הנציב טוענים כי הופתעו לגלות שהעירייה החלה בעבודות בסמוך לכניסה לבית הספר. מדובר בעבודות להסדרת שביל אופניים שבמסגרתן בוטלו יותר מ־10 מקומות חניה. במקומם קיים כעת רק מפרץ חניה להורדת נוסעים ('נשק וסע') שמאכלס שלושה רכבים בלבד.
1 צפייה בגלריה
טענות לעומסים. גריעת החניות ברחוב
טענות לעומסים. גריעת החניות ברחוב
טענות לעומסים. גריעת החניות ברחוב
(צילום: פרטי)
בנוסף לכך, התוספת של שביל האופניים תביא לדברי ההורים לכך שהכביש יוצר, ואם האוטובוס יעצור במקום לא יהיה אפשר לעקוף אותו, מה שייצור עומסי תנועה בשעה הלחוצה ביותר ביום.

מאות הורים סובלים


נזכיר כי מדובר במתחם חינוכי שכולל את בית הספר, שבו לומדים כ־350 תלמידים, ובנוסף פועלים שם גם שני גני ילדים, כלומר ההורים חייבים להחנות את רכבם בסמוך כדי לאסוף את הפעוטות. לשני המוסדות מגיעות הסעות על בסיס יומיומי, לרבות חינוך מיוחד. חשוב לציין גם כי רבים מהתלמידים מגיעים ברכבם של ההורים משום שההורים חוששים שהם ילכו ברגל בשל הועבדה שמדובר בשכונת תפר.

קראו גם:

"הרחוב נהיה רק פקוק יותר ורק פוגע בנגישות שלנו לבית הספר", מתלוננת ת', אם לתלמידה בבית הספר. "אנחנו לא היינו שותפים להחלטה על הפרויקט והופתענו לגלות את דבר העבודות. בכלל, לנוכח השיפוע התלול של הרחוב, הצורך להקים דווקא כאן שביל לאופניים נראה לנו תמוה. מי יעשה בו שימוש?"
מהעירייה נמסר: "שדרוג הרחוב והקמת שביל אופניים ברחוב רזיאל בוצעו לאחר תהליך מקיף של שיתוף ציבור שארך כשנה. במסגרת ההליך נבחנה התוכנית לפרטיה וניתן מענה לכלל הצרכים וכן למרכיבי הבטיחות והנגישות השונים. רוחב הכביש תוכנן בהתאם להנחיות משרד התחבורה. שביל האופניים הוא חלק מרשת שבילי האופניים העירונית, המאפשרת את קישור כלל שכונות העיר ויצירה של אלטרנטיבה תחבורתית ירוקה, זולה ונוחה לתושבים".