תושבים בקריית היובל נדהמו לגלות כי העירייה יזמה פרויקט נדל"ני גדול ברחוב שטרן אשר הגישה אליו תהיה מרחוב יעקב גאוני. נכון להיום, אפילו לא מדובר ברחוב, אלא בכביש צר ללא מוצא, שמשרת בעיקר רק את דיירי הרחוב ואת מי שמגיעים לפארק שטרן הסמוך. התושבים זועמים לאחר שהתברר להם כי מיזם הבנייה כולל עקירת עצים, פגיעה בפארק, ביטול מקומות חניה קיימים וגם הפיכת המקום לכביש גישה שישרת רבים ויגרום לרעש וזיהום אוויר.
2 צפייה בגלריה
רחוב יעקב גאוני
רחוב יעקב גאוני
רחוב יעקב גאוני
(צילום: mynet)
2 צפייה בגלריה
קרית יובל
קרית יובל
קרית יובל
(צילום: שלומי כהן)

"לא יתכן שיהרסו לנו את הרחוב הפסטורלי כדי לשרת תושבים שיגורו בפרויקט ברחוב אחר שלא קשור אלינו", אומרת תושבת המקום, "לא צריך לחבר אותנו לרחובות אחרים ואסור וגם אין הצדקה לעקור עצים. אחת השכנות עלתה עם משפחתה לפני 30 שנה מארצות הברית. הם הביאו איתם לארץ עצים ייחודיים, שתלו אותם כאן ועכשיו העירייה רוצה לעקור את העצים שגדלו וצמחו. אלו עצים נדירים בארץ וחייבים לשמור עליהם. בנוסף גם אסור לפגוע בפארק שהוא פינת חמד לכלל התושבים. צריך וניתן למצוא פתרונות אחרים לפיתוח. אנחנו לא נגד הבנייה, אבל אבל צריך לראות איך ומה עושים ולא לפגוע באיכות חיים של תושבים ותיקים לטובת דיירים חדשים, ובטח לא לפגוע בטבע העירוני".
התושבים פנו לסגן ראש העירייה, אריה קינג שערך סיור במקום ואמר ל"ידיעות ירושלים": "נראה לי שצריך לשקול מחדש את ביצועו המלא של הכביש שתוכנן מתחת לאפם של התושבים, מבלי לבצע שיתוף ציבור הגון וראוי.שוב ייעקרו מאות עצים נדירים ובוגרים... שוב, לצערי, התושבים מרגישים כאזרחים סוג ד'. צריך להפסיק את ההתנהלות הזו, גם אם יזמים וקבלנים לוחצים את העירייה".


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "תהליך התכנון נעשה תוך שיתופי ציבור, האחרון שבהם התקיים לפני כשבועיים וחולק לשתי פגישות פרטניות עם תושבי הרחוב. במהלכן ניתן הסבר ומענה מפורט לכלל הסוגיות שהועלו, כולל תיאום פרטני עם תושבים על התאמות נדרשות שיבוצעו על ידי העירייה בכניסות הפרטיות לבתיהם. הכל מתוך הבנת צורכי התושבים. מספר מקומות החניה התקניים ברחוב יגדל לעומת מספר החניות נכון להיום.
"הרחבת הכביש מבוצעת בהתאם לתב"ע מאושרת והכרחית על מנת להעניק מענה ראוי להתחדשות העירונית המתפתחת בימים אלו ברחוב. במסגרת העבודות לפיתוח הרחבת הכביש, תהיה נגיעה מזערית ביותר בפארק. יבוצע סקר עצים שיאושר על ידי פקיד היערות הארצי, לאחר בחינה מדוקדקת של כל עץ. עיריית ירושלים תמשיך להיות קשובה לתושבים בכל נושא ותפעל בצורה אחראית, יסודית וצופה פני עתיד".