הקרב המשפטי הסתיים לטובת התושבים: העירייה תשלם קרוב ל־2.5 מיליוני שקלים פיצויים ל־39 בעלי דירות בשכונת מלחה. כך הוחלט השבוע בהסכם פשרה בין הצדדים, לאחר התדיינות שנמשכה כמעט שש שנים. הפיצויים ניתנים בגין ירידת ערך הדירות ברחוב האייל וברחוב הדוב לנוכח הרחבת השכונה ואישור בניית 'מורדות מלחה'.
2 צפייה בגלריה
הבנייה במורדות מלחה
הבנייה במורדות מלחה
הבנייה במורדות מלחה
( צילום: יואב דודקביץ')
בתביעה הראשונה שהגישו התושבים נגד העירייה פסק השמאי מטעמה כי לא מגיעים להם פיצויים כלל, אולם בהליך ארוך ומורכב, שכלל ערר נגד הוועדה המקומית והמצאת דוחות שמאות נוספים מטעמם של הצדדים, נפסקו באמצעות שמאי מכריע פיצויים בסך 2.464 מיליוני שקלים שאותם תשלם העירייה לבעלי הדירות.
עוד בחדשות:
הסכום יחולק באופן דיפרנציאלי לכל בעל דירה, בהתאם להערכת הנזק לדירה ולירידת ערכה. שיעורי ירידות הערך ייגזרו בעיקר על פי מיקומן של הדירות ומידת קרבתן לבנייה החדשה. הפיצוי הנמוך ביותר יעמוד על עשרות אלפי שקלים לדירה, והפיצוי הגדול ביותר יגיע ליותר ממאה אלף שקל .
במהותם הפיצויים ניתנים בעבור הפגיעה בנוף ופגיעה בפרטיותם של התושבים ובעלי הבתים המתגוררים בקו הראשון של השכונה, שפונה לנוף גן החיות ולאזור בית הלוחם. כשנרכשו הדירות בשעתו, לא היתה קיימת אף תוכנית לבנייה במורדות מלחה ואותו שטח אף הוגדר פארק טבע.
2 צפייה בגלריה
רחוב האייל במלחה. לדירות בתמונה אין קשר ישיר לכתבה
רחוב האייל במלחה. לדירות בתמונה אין קשר ישיר לכתבה
רחוב האייל במלחה. לדירות בתמונה אין קשר ישיר לכתבה
(צילום: מלני פנטון)
כעת הבנייה החדשה אומנם לא תסתיר לתושבים את הנוף אך היא בהחלט משנה את אופיו, ובשל כך נקבע להם סך של כמיליון שקל פיצויים. קרוב למיליון שקל נוספים נפסקו לזכותם עקב פגיעה עתידית בפרטיות שלהם, משום שהפיתוח במרחב הסביבתי כולל גם הקמת טיילת נופית שתוקם קרוב לבתיהם, ומעל לשכונה החדשה שהולכת ונבנית בימים אלו. על סכומים אלו הושתו תוספות והצמדות שונות וכך התקבל הסכום הסופי.
עיקר מקבלי הפיצויים הם 37 תושבים המתגוררים ברחוב אייל, ואליהם הצטרפו עוד שני דיירים שמתגוררים בפינת הפרויקט החדש ברחוב הדוב.
מדובר במתווה פשרה מוסכם שנחתם השבוע בידי עורך הדין עוזי עמית, בא כוחם של התושבים, ועורכת הדין תמר איגרא, שייצגה את העירייה, והוא יובא למתן תוקף בפני ועדת הערר.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים