יוצאים לדרך: המקטע הראשון בפרויקט חידוש כביש פייר קניג דרום (ברעם-האומן) נחנך בסוף השבוע.
מדובר בחלק ראשון של הארכת רחוב פייר קניג שיהפוך לשדרה המרכזית של תלפיות. בכדי להמשיך את התוואי ידרשו בהמשך גם לפנות מספר נכסים ועסקים פעילים הנמצאים על הדרך.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה רחוב פייר קניג
כך ייראה רחוב פייר קניג
כך ייראה רחוב פייר קניג
( הדמיה: טוטם הדמיה ואנימציה)
המקטע הוא השלב הראשון של הפרויקט, שמהותו פריצת ציר רחוב פייר קניג דרומה מרחוב הסדנא ועד דרך ברעם, בשילוב חניון תת קרקעי המכיל כ-600 מקומות חניה מתחת לתוואי הרחוב ויצירת שדרה מרכזית המשולבת עם מגדלי מסחר, תעסוקה ומגורים במגרשים הפרטיים.
בכך יהפוך רחוב פייר קניג לציר תנועה, מסחר, תעסוקה, מגורים ובילוי מרכזי בתלפיות, לאורך כ-1.5 ק"מ, מדרך ברעם בדרום ועד צומת אורנים בצפון. בנוסף, עתידה הרכבת הקלה (הקו הכחול), לעבור ברחוב במקטע שבין רחוב הפרסה וצומת אורנים.
2 צפייה בגלריה
חנוכת חלק מכביש פייר קניג
חנוכת חלק מכביש פייר קניג
חנוכת חלק מכביש פייר קניג
(צילום: דוברות עיריית ירושלים)
מדובר בפרויקט התשתיתי הגדול ביותר במתחם תלפיות ובעל משמעות רבה לקידום פיתוח המרחב הציבורי באזור. הוא מבוצע תוך ניצול מקסימלי של זכויות בניה במגרשים הפרטיים, שיפור זרימת התנועה, מתן פתרונות חניה לציבור באמצעות בחניונים ציבוריים וקישור למערכת הסעת המונים.
חנוכת הכביש היא חלק מתוכנית אב חדשה למתחם כולו, אשר כוללת הקמת מגדלים רבים נוספים המשלבים מסחר, תעסוקה, שטחי משרדים ומגורים זאת לצד שטחים המיועדים לפנאי ולתרבות.
הפרויקט מתוכנן ומבוצע על ידי חברת 'עדן', החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, הפועלת בין היתר במתחם תלפיות לתכנון ופיתוח תשתיות במרחב הציבורי.
ליאון: "חנוכת המקטע הראשון של הכביש הינה עוד שלב להפיכת מתחם תלפיות למרכז עירוני שוקק".