תושבות בשכונת רמות קיבלו בהפתעה הודעה לפיה, החל מהשבוע סניף מבנה טיפת חלב ברמות ג' נסגר. הסיבה: המבנה אינו תקני. בהודעה שנמסר לאמהות נכתב: "צוות התחנה יעבור לתת שירות במבנה טיפת חלב ברמת שלמה. החל ממחר כל התורים שנקבעו לקהל עוברים לרמת שלמה".
1 צפייה בגלריה
טיפת החלב נסגרה ברמות ג'
טיפת החלב נסגרה ברמות ג'
טיפת החלב נסגרה ברמות ג'
(צילום המחשה: shuttetstock)
סניף טיפת חלב זה משרת גם את תושבות ברמות ג' וגם את תושבות ברמות ב' וההגעה לשכונת רמת שלמה היא לא נוחה מספיק עבורן, כך הן טוענות. "זו חוצפה שאין כדוגמתה", אמרה בכעס ל-mynet ירושלים גילי, אם לתינוקת בת 8 חודשים. "גם מלחמה, גם חורף, את יודעת מה זה עכשיו להוציא תינוקות כל פעם לקור הזה ולנסוע לרמת שלמה? חלק גדול מהאוכלוסייה מתנהלת בתחבורה ציבורית, אנחנו בפתחו של החורף, בשביל מעקב התפתחות של חיסונים נצטרך לנסוע עד רמת שלמה? זו הזיה".
"יש לנו תחנה ברמות א. למה אי אפשר ללכת לשם, שלא לדבר על הפתרון העיקרי לפתוח תחנה שפויה ברמות ב'? אנחנו לא משלמים פה ארנונה? מה קורה? ואת יודעת את מה יהיה הסוף? שנשים לא יבואו! נשים שעובדות בעבודות שהן פחות יכולות לקחת חופש, אמא שהיא לא יכולה כל כל חודשיים-שלושה לבוא עם התינוקת שלה, אז או שאתם פוגעים לו בפרנסה ובמקום התעסוקה או שאתם פוגעים בילד שהיא לא תבוא אחד מן השתיים. זה שירות אלמנטרי בסיסי שכל רשות מקומית צריכה לתת לתושבים שלה. בטח בעיר שיש כל כך הרבה ילודה כמו ירושלים ובטח במקום שיש כל כך הרבה ילודה כמו רמות ב. כבר היתה פה תחנה שסגרו לנו אותה לפני 10 שנים, כבר שתקנו ונסענו לרמות ג' במשך שנים כמו שאין לנו פה בית ספר, אבל לא הגזמתם?"
שבי, אם לתינוקת בת אחד עשר חודשים כועסת גם היא: "יש לי 4 ילדים, החוסר הנגישות הזאת גרמה לי לעוול מטורף. בילדים הראשונים, כשעוד היה לי אפשרות, הייתי קופצת בקלילות לרמות ג'. היום אני רק מחשבת את הנסיעה לרמות ג' ובחזרה. אני בלי רכב ואני צריכה בוקר שלם לבטל בעבודה בשביל זה. אין תורים, אז הם קובעים לך איזה תור תקוע כזה ואת צריכה לקחת חופש מהעבודה. קובעים לך ב-10 את נכנסת ב-12, באת בלי תור - הם לא מקבלים אותך. חוץ מזה יש פה רק שתי מחסנות.

קראו גם:

למה הם מעבירים את התחנה לרמת שלמה? "סניף 'טיפת חלב' ברמות ג' ניראה כמו חורבה. זה בית עם 3 חדרים שהפכו אותו לטיפת חלב. כששלושה אנשים נכנסים - אמא, רופאה ואחות - אין מקום. אז מה קורה? כולם עומדים בחוץ. אין לנו ממ"ד שזה לא חוקי, ולהיקלע למצב שפתאום נהיה אזעקה וכולם יצטרכו לחפש מחסה, זה נורא".
"הסיפור של של הטיפות חלב בירושלים הוא באמת סיפור שהוא ממש בעייתי", אמרה ברכה, אם לתינוקת בת 3 חודשים ל-mynet ירושלים, "ברמות בית, בכלל זה מחדל. יש בערך טיפת חלב אחת לכל השכונה. יש לי חמישה ילדים ותינוקת בת 3 חודשים. עם כל השאר סיימתי את החיסונים בשעה טובה, אבל זו סאגה שפשוט חוזרת על עצמה כל פעם. יש פה הרבה תינוקות והם לא יכולים לתת מענה לכולם וזה בזמן של שגרה. רמות ג זו שכונה הרבה יותר מתבגרת, אין בה הרבה צעירים כמו ברמות ב, כך שזה ממש מוזר שאין כאן טיפת חלב. מן הראוי היה, שיהיה ברמות ב בנפרד וברמות גימל בנפרד, ואם מתעקשים לאחד את השכונות אז יותר הגיוני שזה יהיה ברמות ב, שפה נמצאת רוב האוכלוסייה הצעירה. כתבתי להם מייל ולא ענו לי".
מעיריית ירושלים נמסר: "המבנה בשכונת רמות נסגר ופונה בעקבות תקלות שהפכו את המבנה ללא בטיחותי עבור מקבלי השירות. העירייה איתרה מבנה חלופי בשכונה ופועלת לפתיחתו. בשל הביקוש בשכונת רמות א' מוזמנים תושבי השכונה לקבל שירות בתחנה המרווחת ברמת שלמה. עיריית ירושלים פועלת להרחבת שעות הפעילות בכלל התחנות במטרה לתת שירות הולם עבור כלל תושבי העיר והמפונים אליה.
ממשרד הבריאות נמסר: "תחנת טיפת החלב נסגרה בעקבות בעיות רטיבות ועובש שסיכנו את בטיחות ובריאות הציבור, ולכן ניתן מענה טיפולי בתחנת טיפת חלב בשכונה אחרת. היות ותחזוקת המבנה היא באחריות הרשות המקומית, משרד הבריאות מנהל שיח מול הגורמים הרלוונטיים ברשות על מנת שהנושא יטופל".