מכה לציבור החילוני בקרית יובל: עיריית ירושלים הודיעה היום (חמישי) כי החליטה להוציא את בית הספר ליידי דייויס החילוני מהשכונה שנחשבת לשכונה חילונית-דתית פלורליסטית, ולשכן במבנה בית ספר חרדי. ההחלטה תובא לאישור בישיבת המועצה שתיערך ביום חמישי הבא (26 בינואר 2023).
3 צפייה בגלריה
קרית יובל
קרית יובל
קרית יובל
(צילום: אדווה חולי)

"החלטת עיריית ירושלים להעביר ממקומו את ביה״ס ׳ליידי דייויס׳ לטובת פתיחת בית ספר ׳בית יעקב׳ בקרית היובל - היא לא רק אומללה, אלא מכת מוות לבית הספר ומכה אנושה לקרית היובל כשכונה פלורליסטית ופתוחה. אין כאן שדרוג - אלא פגיעה חמורה״, אמר סגן ראש העירייה יוסי חביליו.
3 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')

חביליו הוסיף: ״כמובן שאצביע נגד המהלך הזה, זהו צעד אומלל שאמשיך להיאבק בו בכל דרך שיש באפשרותי. אני מלווה את השכונה ואת צוות והנהלת 'ליידי דייויס' במלחמה שלהם על הבית. מדובר במוסד שהציל לאורך השנים אלפי נערים ונערות שהיו בסכנת נשירה ממערכת החינוך, ולהעביר את המבנה שלו לידי רשת ׳בית יעקב׳ זו סטירת לחי מצלצלת לציבור הלא-חרדי בירושלים. שבירת הסטטוס-קוו בקרית היובל מסכנת לא רק את צביון השכונה, אלא את העיר כולה - שתהפוך לפחות ציונית, ויותר ענייה".
יובל אברהם, תושב קרית יובל, אמר ל-mynet: "כפי שזה מוצג, לוקחים את בית הספר מהאוכלוסייה שזקוקה לו, נוער שצריך עזרה להגיע להישגים, ומעבירים אותו לבנות חרדיות. ממש מנצלים את תמימות המנהלים שלו ולוקחים ממנו חלק משמעותי. אנחנו מתכוונים להפגין מול מועצת העירייה, על ההחלטה הזאת. משה ליאון נכנע לחלוטין ומעביר את השכונה והמרחב הציבורי לידי החרדים, שבכלל לא גרים כאן".

3 צפייה בגלריה
בית הספר ליידי דיוויס
בית הספר ליידי דיוויס
בית הספר ליידי דיוויס
(צילום: שלומי כהן)

בכיכר ספרא מציינים כי ״משכנו החדש, של עמל ליידי דייויס יהיה במבנה בית הספר דנמרק, לצדו של בית הספר הקיים, אשר יותאם לצרכיו. עמל ליידי דייויס ימשיך לפעול במשכן החדש, כמוסד עצמאי, לצדו של המוסד הפועל שם כיום. וייהנה מכל מתקני בית הספר.