מצד אחד מנקים, מצד שני מלכלכים: עובדי עיריית ירושלים מקפידים לנקות היטב את רחוב יפו הראשי ואת אלה הסמוכים לו, אבל מתברר שמי שגר באזור דווקא סובל, שכן בגלל התוואי הלכלוך זורם אל הרחובות הנמוכים יותר וגורם למפגע תברואתי.
2 צפייה בגלריה
עובד ניקיון, עובד תברואה
עובד ניקיון, עובד תברואה
עובד ניקיון, עובד תברואה
(צילום: אדווה חולי)
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה, רחוב יפו
הרכבת הקלה, רחוב יפו
רחוב יפו
(צילום: shutterstock)

"הם שוטפים את הרצפה בימי שישי ולעיתים גם בימות השבוע", מספר אחד התושבים שלמה יהושוע, "ניקיון הרצפה ברחוב אחד גורם לרחוב אחר להיות מטונף. ברחובות כמו תחכמוני, אלפנדרי, רש"י ומיוחס שנמצאים באיזור נמוך יותר מבחינה טופוגרפית כל המים מתנקזים כתוצאה משטיפת הלכלוך ברחובות הגבוהים יותר". לדבריו, במקום שהמים המלוכלכים יכנסו למערכת הניקוז הם מגיעים לאקויפר ומלכלכים את מי התהום.


"יש ריח מסריח ולכלוך שמגיע לפתח הבתים שלנו וכל הזוהמה הזאת נדבקת", הוא מוסיף. "כל הכבישים דביקים בגלל הלכלוך. העובדים מגיעים מדי פעם עם מים בלחץ, מרטיבים את הלכלוך והוא מתייבש ונדבק לרצפה היא הופכת לדביקה מסריחה ויש הרבה זבובים, זה הופך למפגע תברואתי. פניתי המון פעמים לעירייה והם אמרו שזה התפקיד שלהם".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בעקבות הפנייה יחודדו הנהלים לפיהם, בעת שטיפת הרחוב, תימנע זליגת מים לרחובות הסמוכים. במידה ומים יזלגו, תתבצע שטיפה נוספת ברחובות הסמוכים, במטרה למנוע מפגעים".