המחאה נגד הרפורמה המשפטית הגיעה לרמת בית הכרם והרגיזה חלק מהתושבים. מתברר שבאישון לילה נתלו ברחבי השכונה מודעות התוקפות את היוזמה של ממשלת נתניהו, בסגנון המחקה את הפשקווילים של החרדים.
2 צפייה בגלריה
בית הכרם
בית הכרם
בית הכרם
(צילום: יואב דודקביץ')

"זה מרתיח אותי"


במודעות נכתב בין היתר: "הנכם נכנסים לשכונה ליברלית! אנא אל תפריעו לקדושת ערכינו, ולאורח חיינו ישראלים, ציונים, נאמנים למגילת העצמאות". מי שיזמו את הקמפיין חתמו בתחתית המודעה "ציבור משרתים בצה"ל ומשלמי מיסים".

2 צפייה בגלריה
הפשקווילים והמדבקות שהופצו ברמת בית הכרם
הפשקווילים והמדבקות שהופצו ברמת בית הכרם
הפשקווילים והמדבקות שהופצו ברמת בית הכרם
(צילום: פרטי)

קראו גם:

"זה מרתיח אותי", אמר ירון מזרחי, שמתגורר באזור. "אני אדם מסורתי, שירתי שנתיים בשטחים ואחר כך במלחמת לבנון. אני מרגיש שהם מבטלים אותי, רואים בי תת־אדם ושקוף. בנוסף הודבקו בשכונה מדבקות שעליהן ציור אגרוף לצד הכיתוב 'דמוקרטיה או מרד'. אני אדם ליברלי, אבל מי שלא חושב בדיוק כמוהם הוא 'ביביסט', אפס, ישראל השביעית. זה ציבור חשוך עם דעות קדומות. אני לא יודע איך התהפכו היוצרות שהם קוראים לעצמם ליברלים".
חבר הנהלת המינהל הקהילתי רמת בית הכרם, אמיר סגל: "לא יודע מה המקור של ומי הוציא את השלטים, אבל אני מברך עליהם. אנחנו בשכונת בית הכרם והציבור החופשי בירושלים מרגישים שנים במאבק על אורח החיים שלנו. המודעות האלה, שיש בהן יצירתיות והומור, הן דרך מאוד יפה להראות את המצב שבו אנחנו נמצאים. כישראלי-יהודי ששירת בצבא ובמילואים, זה יופי של דבר, וכל הכבוד למי שעשה את זה".