"כן לקפה ולא לכפייה", קראו עשרות ירושלמים בהפגנה שקיימה 'התעוררות' בשבועיים האחרונים בגן השושנים, מחאה על פרסום מכרז מטעם העירייה שבאחד מסעיפיו נכתב כי הזוכה במכרז להפעלת בית קפה במקום יתחייב שלא להפעילו בשבתות ובחגים. מארגני המחאה טענו כי מדובר בדרישה חסרת תקדים של עיריית ירושלים וכי היא עומדת בניגוד לסטטוס קוו ולחוק העזר העירוני.
2 צפייה בגלריה
גן השושנים
גן השושנים
גן השושנים
(צילום: התעוררות)
במקביל עתרה 'התעוררות' לבית המשפט בנושא ובית המשפט הוציא צו מניעה המקפיא את המכרז. במידה והעתירה תתקבל, היא עשויה להשליך על עשרות מכרזים עירוניים דומים.

"לא הגון"


כבר למחרת ההפגנה הראשונה פרסמו תושבים המתגוררים בסמוך לגן את מחאתם על המחאה וטענו כי מי שעושים סערה בכוס הקפה ו"מחרחרים מלחמת דת", כהגדרתם הם דווקא המפגינים, שכן תושבי האזור החליטו במשאל ברוב של 64.2% לאשר את הפעלת בית הקפה רק לאחר שהובהר להם שהוא יהיה סגור בימי המנוחה. "'גינות העיר' ועיריית ירושלים עשו משאל ובדעת רוב הסכמנו רק כי נכתב בפירוש שבית הקפה לא יפעל בשבתות וחגים", אומרת אורנה פליקס, המתגוררת בסמוך, "ההפגנה עכשיו היא מעשה שלא ייעשה".

קראו גם:

בעלה, ד"ר יצחק פליקס, הוסיף: "'התעוררות' ידעה על השאלון שהופץ לתושבים כי חלקם גרים פה באזור. אם הם רוצים לייצג תושבים הם לא יכולים לפגוע בהם ולפעול בניגוד לעמדתם. הם חיכו מספר חודשים אחרי המשאל ועכשיו יצאו במחאה. זה לא הגון".

2 צפייה בגלריה
גן השושנים
גן השושנים
גן השושנים
(צילום: עמית שאבי)

תגובת 'התעוררות': "צר לנו שעיריית ירושלים בחרה להטעות את תושבי גן השושנים ולהצהיר מראש שבית הקפה לא יפעל בשבת, למרות שידעה שאין בכוחה להתחייב לדבר כזה שמנוגד לחוק. המקרה של גן השושנים הוא דוגמא מצערת להתערבות גסה של העירייה בסטטוס קוו ובחופש של בעלי העסקים לבחור האם לפעול בשבת או לא.
"בסופו של דבר היחידים שצריכים לקבוע אם בית קפה כזה או אחר בעיר יפעל וישגשג, הם אך ורק תושבי ירושלים ובעלי העסקים ולא עסקני העירייה ותכתיבי הכפייה הדתית. תנועת התעוררות תמיד קשובה לשטח ופועלת על פי רצון התושבים והתושבות".