לקראת סערה? המינהל החרדי בשכונת רמות מתנגד לקיום הבחירות למינהל הקהילתי עליה הכריזה השבוע עיריית ירושלים ושפורסמה לראשונה ב-mynet ירושלים. ההחלטה התקבלה בעיצומו של מאבק על צביון השכונה, בין התושבים החרדים לבין התושבים הפלורליסטים בשכונה.
1 צפייה בגלריה
רמות
רמות
רמות
(צילום: יואב דודקביץ')

יו"ר המינהל הקהילתי החרדי 'מעלה רמות' יהודה שפיצר זועם על המתווה שהציגה העירייה, מאחר ולטענתו הוא לא תואם עם הצד החרדי שלדבריו מהווה רוב בשכונה. "המינהל הקהילתי מבהיר, כי ההליך המוצג בהודעת עיריית ירושלים, לא הוצג ולא הוסכם עם המינהל", אמר שפיצר ל-mynet ירושלים.
"יחד עם זאת", הוסיף. "המינהל מברך את היציאה להליך בחירות ודורש כי הבחירות יהיו דמוקרטיות, בהם כל תושב יוכל לבחור ולהיבחר בהליך דמוקרטי ולא במתווה כפי שהוצג היום".
הזעם הוא בשל המאמץ החרדי להוביל לאיחוד בין המינהלים, השלוחה הכללית והחרדית והקמת מינהל אחד משותף. שפיצר לא הסתיר זאת: "אנו רוצים מינהל קהילתי אחד, שייצג נאמנה את כל התושבים ללא הבדל דת מין וגזע", אמר.
מהעירייה נמסר: "ההצעה שהוצעה על ידי העירייה תואמה עם כלל נציגי הסיעות שמייצגים את תושבי שכונת רמות. כחלק מההליך, נוהלו שיחות עם רבני השכונה ומובילי הדעה שנתנו את ברכתם למהלך שיאפשר חיים משותפים בשיח מכבד ומכיל של כלל הציבורים המתגוררים בשכונה. אנו בטוחים שעם תום הבחירות הקהילתיות, ייבחרו נציגים שייצגו את תושבי השכונה ברוח זו".