אחרי חודשים של משא ומתן, הוחלט בעיריית ירושלים על קיום מתווה מיוחד לבחירות למינהלים הקהילתיים בשכונת רמות במטרה לשמור על הסטטוס קוו. בתום דיונים ארוכים שנערכו בחודשים האחרונים, בהובלת נציגי הסיעות, נציגי המינהלים ונציגי השכונה, הושג הפתרון ושכונת רמות תצא לבחירות קהילתיות בהסכמה, כך הודיעה היום העירייה.
2 צפייה בגלריה
שכונת רמות
שכונת רמות
שכונת רמות
(צילום: אדווה חולי)
כזכור בשנה האחרונה התקיימו בחירות למינהלים במספר שכונות בירושלים.הרכב שכונת רמון אלון והמרקם העדין בין הציבור הכללי והחרדי, גרם לכך שעד כה התנגדו כל הצדדים לקיום בחירות מחשש להשתלטות הצד השני על ניהול המינהל ושלוחותיו. יחד עם זאת, ל-mynet ירושלים נודע כי גורמים בשכונה מתכוונים לעתור לבית המשפט המחוזי עוד היום, על מנת לעצור את הבחירות. על כן, נושא זה עלול להימשך זמן רב ובוודאי שלא ייפתר בקלות.

כך תוכלו להגיש מועמדות למינהל הקהילתי ברמות

במסגרת המתווה החדש לקיום בחירות בהסכמה, תוקם בעיריית ירושלים ועדה, אשר תורכב מנציגים עירוניים בראשות המשנה למנכ"ל וראשת מינהל תרבות פנאי וספורט אריאלה רגואן.
הפרקטיקה: אל הוועדה יוכלו להגיש את מועמדותם כל תושבי השכונה והוועדה המקצועית תבחר מתוך כל מי שיגיש מועמדותו 18 מועמדים סה"כ: 9 מועמדים עבור מינהל קהילתי רמות אלון ו- 9 נציגים למעלה רמות. כמו כן, בשל גודלה של השכונה והמצוקה בשטחי ציבור, יוקמו שתי שלוחות קהילתיות. הוועדה מחויבת לשקף את צורכי כלל האוכלוסיות והמינהלים יורכבו מנציגים אשר ישקפו את כלל האוכלוסיות בשכונה, חילוניים וחרדים כאחד.
ראש העירייה הודיע כי המינהלים ושתי השלוחות יתוקצבו שניהם באופן אשר ייטיב עם כלל האוכלוסיות בשכונה, והדגיש כי לאורך כל התהליך, מה שעמד לנגד עניו הם החיים המשותפים והשמירה על הייצוג ההולם לכלל האוכלוסיות בשכונה. "אני שמח על הסכמות והכבוד ההדדי בין כלל האוכלוסיות בשכונה, השמירה על מודל החיים המשותפים הופך את ירושלים למגדלור לשאר המדינה", אמר ליאון.
מחזיק תיק מנהלים וסגן ראש העיר אריה קינג: "המהלך הזה ישים קץ לוויכוחים שהיו בעבר, וישים מאחור חילוקי דעות שגרמו לבזבוז אנרגיות על מטרות שלא מובילות לשום מקום. בסופו של דבר מנהל קהילתי מייצג קהילה, ושכונת רמות מורכבת מקהילות שצריכות להתנהל יחד ולדעת להבין ולקבל זו את זה, למען כולם, ובשביל כולם".
2 צפייה בגלריה
מינהל קהילתי
מינהל קהילתי
מינהל קהילתי
(צילום: יואב דודקביץ')
סגנית ראש העירייה, חגית משה: "שמחה שהצלחנו – בפעם המי יודע כמה – לשמור על הזכויות של כלל האוכלוסיות בשכונה, להושיב את כולם מסביב לשולחן אחד, ולהוכיח שבירושלים יודעים לעבוד אחרת, בשיח מכבד ובשמירה אחד על זכויותיו של השני".
גב' אריאלה רג'ואן, ראשת מנהל התרבות: "זו זכות בשבילי להיות שותפה במהלך שהוביל הסכמה חסרת תקדים מתוך מטרה להשים בצד את חילוקי הדעות ולהתרכז בפיתוח השכונה ומתן שירותים הולמים לילדים, בני ובנות נוער, וכלל התושבים הנהנים מהמנהל הקהילתי".