בשבוע האחרון על בתים בשכונת בית הכרם שלטים שעליהם הכיתוב "חופשייה, שוויונית וליברלית". את השלטים עיצב בהתנדבות המאייר זאב אנגלמאיר, המוכר בדמות "שושקה", לאחר מספר מקרים שהתרחשו בעיר לאחרונה שבהם תמונות של נשים במרחב הציבורי נמחקו, הוסרו או רוססו.
2 צפייה בגלריה
אחד השלטים שנתלו בבית הכרם
אחד השלטים שנתלו בבית הכרם
אחד השלטים שנתלו בבית הכרם
(צילום: תם נח)
יוזמות מחאת השלטים הן עו"ד טל רוזנפלד וד"ר נגה בובר־בן דוד, יחד עם עוד נשים וגברים בשכונה, זאת לאחר השחתת שלטים של סגנית ראש העירייה חגית משה שנתלו בשכונה. "פתחנו קבוצת וואטסאפ של נשים ועלה הרעיון לתלות שלטים שמבהירים שמדובר בשכונה ליברלית ויש להתחשב ברגשות התושבים", מספרת רוזנפלד. "פניתי לאנגלמאיר בפייסבוק, כתבתי לו שאין לנו תקציב, והוא אמר שהוא בשמחה יעצב את השלטים".
בובר־בן דוד מוסיפה: "שאלנו מי רוצה או רוצה לתלות את השלטים שבהם יהיה כתוב - 'את ואתה נכנסים לשכונה חופשית וליברלית. אנא התחשבו ברגשות התושבות.ים ובואו בלבוש שבא לכן.ם!' קיבלנו פניות של כ־200 איש מבית הכרם ומשכונות אחרות.

קראו גם:

זו שכונה חילונית, יש אפשרות שההשחתה נגד השלטים של חגית משה היא על רקע פוליטי.
רוזנפלד: "אין בזה שום מאבק פוליטי כי גם שאנחנו תולות תמונות שלנו במרחב הציבורי משחיתים אותן. מדובר במאבק על רקע מגדרי".
בובר־בן דוד: "מי שעושה את זה לא מודע לנושא הבחירות או איזה אישה תלויה בשלט, זה עצם היותה אישה".

2 צפייה בגלריה
בובר־בן דוד ורוזנפלד
בובר־בן דוד ורוזנפלד
בובר־בן דוד ורוזנפלד
(צילום: שיר כהן ופרטי)

השחתה של תמונות נשים (אירועים שהתרחשו הקיץ)


  • ריסוס מצבה שעליה תמונת נינה זנגר ז"ל
  • השחתת שלטים של חגית משה
  • פגיעה בשילוט שעליו תמונות של זמרות
  • תלישת פרסומת של מיכל הקטנה מאוטובוס

מה אמורים השלטים לעשות מבחינתכן?
"אני רוצה להרגיש חופשייה ברכבת או בשכונה", משיבה רוזנפלד. "אף אחת לא מתלבשת פרובוקטיבי. כשאני הולכת עם מכנסיים קצרים או גופייה אני רוצה להרגיש חופשית ברכבת או בשכונה. אני רוצה לגדל את ילדיי כמו שאני רוצה, שלא ייכנסו לי לערכים שאני מאמינה בהם, שאני לא אצטרך להסביר להם בבוקר למה תמונות של נשים הושחתו".