תמונת מצב מביכה: תושבים בשכונת הר נוף הופתעו לגלות כי במודעות רשמיות של עיריית ירושלים המבשרות אודות המועמדים והמועמדות בבחירות למינהל הקהילתי, צונזרו תמונות הנשים.
1 צפייה בגלריה
המודעה ובה פרחים במקום תמונות נשים
המודעה ובה פרחים במקום תמונות נשים
המודעה ובה פרחים במקום תמונות נשים
(צילום: פרטי)
הגם שמדובר בגוף ציבורי רשמי, הנמצא תחת אחריות העירייה, בפרסום שבו מופיעים כל המתמודדים, יש רק תמונות של גברים. ליד שמן של הנשים המעטות שמתמודדות, יש איור של פרח במקום התמונה שלהן.
המרכז הרפורמי לדת ומדינה שיגר השבוע פנייה חריפה בנושא אל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת ד"ר בלהה כהנא, עם העתק ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד אלי מלכה. במכתב נאמר בין היתר: "אי הצגת תמונותיהן של נשים במודעה לקראת הבחירות יוצרת ומחזקת מוסכמה לפיה יש פסול בנשים. הפגיעה היא לא רק במועמדות אלא בנשים בכלל ובחברה כולה שכן המסר הוא שמקומן של נשים לא שווה לזה של גברים. לא יתכן שעיריית ירושלים תיתן ידה להדרת נשים מעין זו, במסגרת הליך הבחירות למינהלים הקהילתיים".
יצוין, כי בעקבות עתירה של תנועת "הירושלמים" לבג"ץ, בשנת 2013, אגד הודיעה כי תחזור לפרסם תמונות נשים. הדבר קרה לאחר ששופטי בית המשפט העליון הבהירו כי אסור להפלות נשים ולפרסם רק תמונות של גברים במרחב הציבורי. בעליון הבהירו כי יש שתי אפשרויות בלבד, או שלא מפרסמים אף תמונה, או שחייבים לפרסם גם תמונות של נשים.
מהעירייה נמסר: "הפרסום נעשה על ידי המינהל הקהילתי. בקשת המתמודדות הייתה שתמונותיהן לא תפורסמנה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים