לאחר שציין בחודש שעבר שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג כי תיעודים בעלי אופי מיני בהם תועדו לוחמות מג"ב על ידי חשוד ערבי "מחמיאים להן", הוא התנצל ואמר: "ניסוח זה היה מרחיק לכת ושגוי לחלוטין". בעקבות ההתנצלות הוחלט לא לנקוט בצעדים משמעתיים נגדו.
1 צפייה בגלריה
סרטונים שצילם החשוד ששוחרר
סרטונים שצילם החשוד ששוחרר
סרטונים שצילם החשוד ששוחרר
(צילום: מתוך הטיקטוק)
בתחילת החודש נעצר צעיר ממזרח ירושלים לאחר שהעלה ל'טיקטוק' סרטונים שלטענת המשטרה התמקדו בגופן של שוטרות מג"ב. שופט ביהמ"ש השלום החליט לשחררו תוך שכתב בהחלטה כי "הפרסומים אינם פוגעניים, אלא מחמיאים לשוטרת". בעקבות התבטאות זו ארגון "בצלמו" הגיש תלונה לנציב תלונות הציבור על שופטים.
במענה שניתן לארגון כתב הנציב, אורי שהם: "לאחר שהבאתי בחשבון את דברי החרטה וההתנצלות שהביע השופט ואת הביקורת שערכאת הערעור מתחה על התבטאותו, מצאתי כי בהערה האמורה מוצה בירור התלונה".
במענה לפניית הנציבות הגיב השופט לנג: "הצטערתי מאוד לקרוא את התלונות שהוגשו אליך, כמו גם את הפרסומים השונים שנעשו בכלי התקשורת בעניין החלטתי – משכוונתי בהחלטה הייתה שונה בתכלית מזו שהתפרשה על ידי הקוראים ומשלא הייתה בה כל כוונה לתמוך במעשים המיוחסים למר בדר, קל וחומר, לפגוע ברגשות הציבור או נשים בפרט".
בהחלטתו כתב הנציב שהם: "השופט מציין כי בדיעבד ולאחר בחינה נוספת של הדברים 'ברור לי כי נוסח זה היה מרחיק לכת ושגוי לחלוטין' וכי היה עלי להתנסח ביתר זהירות ולהבהיר את כוונתי באשר לתוכן המילים שליוו את קול הסרטונים, ומכל מקום להימנע מלעשות שימוש במילה "מחמיא" שלה קונוטציה חיובית שאינה מתאימה כלל לתיאור משמעות המלל שליווה את הסרטון.
"השופט הבהיר כי הוא מתנגד לכל מעשה שיש בו כדי להחפיץ נשים או כדי לפגוע בכבודן. מתוקף תפקידו כשופט מעצרים בבית משפט השלום בירושלים, כך הוא הוסיף, הובאו בפניו בחודשים האחרונים מספר רב מאוד של בקשות להארכת מעצר במסגרת יוחסו בחודשים עבירות תקיפה ואלימות כלפי שוטרים בדרגות חומרה שונות. בכל המקרים הללו הוא ייחס לעבירות אלימות המופנות כלפי שוטרים חומרה מיוחדת מתוך הכרה בחשיבות עבודתם של השוטרים והחשיפה שלהם להתקפות יומיומיות בעת מילוי תפקידם".
בסיום המענה לנציבות סיכם השופט לנג: "אני מכבד את החלטת בית המשפט המחוזי בערר שהוגש על ההחלטה ואני שב ומביע את התנצלותי על הטעות שנפלה תחת ידי בהחלטתי ובמיוחד על הנוסח השגוי בו השתמשתי, אשר לא שיקף כלל ועיקר את כוונתי או את תפיסת עולמי" .
מנכ"ל בצלמו, שי גליק ברך על ההחלטה והתנצלות השופט ואמר: "השופט הבין שטעה בהתבטאות האומללה שלו וכן בהחלטה השיפוטית ובטוחני שאף שופט יותר לא יצדיק מעשים כאלו. נמשיך להגן על זכויות נשים וכוחות הביטחון".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים