המהפך של הפארק בקרית יובל: דירקטוריון קק"ל צפוי לאשר בישיבתו הקרובה היום (ב') מענק של 70 מיליון שקלים עבור הקמת הפארק החדש של קריית מנחם וקריית יובל, פארק אסבסטונים, בירושלים כפארק רובעי שישרת את תושבי דרום מערב בשכונות קריית היובל, קריית מנחם, מלחה, גבעת משואה ועין כרם.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה פארק האסבסטונים
כך ייראה פארק האסבסטונים
כך ייראה פארק האסבסטונים
(הדמיה: חברת ברוק)
התוכנית לפיתוח הפארק, שצפוי להשתרע על כ-200 דונם, תקודם על ידי הרשות לפיתוח ירושלים והיא כוללת חידוש מתקני המשחק, אזור מתקני ספורט, סלילת שבילי אופניים, הקמת אגם מלאכותי, הסדרת שבילים, חידוש הגינה הקהילתית, הסדרת שבילים וחיבור לשכונות הסובבות ועוד.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה פארק האסבסטונים
כך ייראה פארק האסבסטונים
כך ייראה פארק האסבסטונים
(הדמיה: חברת ברוק)
הפארקים הרובעיים הינם לב ליבה של תוכנית השטחים הפתוחים של ירושלים ובהתאם לכך העירייה בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים קידמו בשנים האחרונות פיתוח פארקים רובעיים כגון פארק רוקפלר, פארק גוננים ופארק הסנהדרין. מטרת פארקים אלה היא לתת פתרון למחסור בשטחים פתוחים מפותחים בעלי היקף וגודל נרחב.
תוכנית המתאר ייעדה לכל קבוצת שכונות שטח פתוח שהינו פארק רובעי המאפשר יצירת קשר פונקציונלי בין היקף האוכלוסייה שיתגורר באזור לבין השטח שיועד כשטח פתוח, כאשר השאיפה היא להגיע לפארק רובעי ששטחו לפחות 20 דונם.
פארקים אלה, מוקמו במידת האפשר במקומות מרכזיים מתוך שאיפה שלכל תושב, בכל אזור, תהיה גישה לפארק במרחק שאינו עולה על מרחק נסיעה של כ-10 דקות.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "זוהי בשורה חגיגית, משמחת ובעיקר היסטורית. אחרי שנים רבות פארק האסבסטונים יהפוך לגן סאקר של תושבי יובלים, לרווחת תושבי ירושלים כולה. הפארקים והריאות הירוקות נמצאות מבחינתנו בחשיבות עליונה ואנו נמשיך ונקדם גנים נוספים בתוך השכונות. אני רוצה להודות ליו"ר קק"ל ולכל חברי הדירקטוריון על המתנה הנפלאה הזו. תודה לכם".