1 צפייה בגלריה
שרידי אזבסט השבוע בפארק. צילום: פרטי
שרידי אזבסט השבוע בפארק. צילום: פרטי
שרידי אזבסט השבוע בפארק. צילום: פרטי
הירות, ענני אזבסט. השבוע החלו העבודות לשיקום ופיתוח הפארק במורדות קרית יובל וקרית מנחם, שמכונה 'פארק האזבסטונים' על שם המעברה עם המבנים מאזבסט שפעלה בשטח בשנות ה־50. אלא שהתושבים המתגוררים כיום בשולי הפארק חוששים שבמהלך הפינוי יתפזר אבק האזבסט הרעיל ויסכן את בריאותם.
בעבר, לאחר שהתושבים התלוננו הגיעו אנשי המחלקה לחומרים מסוכנים, דגמו את הקרקע ואישרו כי מדובר בשאריות אזסבסט, שידוע כחומר שיכול לגרום לסרטן הריאות הקטלני. עמי שמיר, אחד הדיירים: "יש זיהום חמור של אזבסט מסוכן בפארק, ולפני כל עבודה אחרת יש לפנותו. עבודות הפיתוח יוצרות ענני אבק שיכול להיות גם רעיל, שכן הקרקע מלאה בחומרים מסוכנים. כמו כן התושבים חוששים שמגרסה שהוקמה ליד מתנ"ס פיליפ ליאון ונועדה לגרוס אבנים ולהשיבן לצורך בניית הפארק עלולה לכלול שרידי אזבסט אף היא".
המעברה השתרעה בשעתו ממתנ"ס פיליפ ליאון ועד לאזור שבו פועל כיום גן החיות התנ"כי. הצריפים גבלו ברחובות קורצ'ק, ניסן, הצלף, הלילך וגרוסמן. כיום מדובר בפארק מוזנח שכולל כביש גישה אחורי לבית הספר יאס"א למדעים ומצוינות ובו עובר גם קו 23. גן העץ המיושן מיועד להריסה, אך מספר מתחמים ישולבו גם בפארק המתחדש, ובהם מתחם 'בוסתניה' שבו פועלת בין השאר קבוצה של תיאטרון קהילתי.
מבני המעברה הנטושים עמדו על תילם עד ראשית שנות ה־80, אז עלו דחפורים על המקום והרסו את הצריפים, אך את שברי האזבסט הרשויות מעולם לא השכילו לפנות.
העירייה: "עיריית ירושלים תפעיל בימים הקרובים קבלן מורשה לפינוי אזבסט, שיאושר לעבודה בידי המשרד להגנת הסביבה. הקבלן יעבוד באתר על פי כל כללי הבטיחות הדרושים ויסלק את שרידי האזבסט".