סופית: הקו הסגול העתידי של הרכבת הקלה ייכנס לתוך שכונת ארמון הנציב ויכלול מספר תחנות בתוכה. כך עולה מהדיון העקרוני שנערך בוועדה המחוזית בחמישי האחרון.
1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
(צילום: שלומי כהן)
בישיבת הוועדה הציגו אנשי תוכנית האב לתחבורה את פרטי התוכנית החדשה של כל תוואי הקו הסגול. בתכנון המקורי, התחנה הקרובה ביותר לשכונה מוקמה על צומת דרך חברון וינובסקי, אך בעקבות מאבק שניהלו תושבי ארמון הנציב והמינהל הקהילתי תלפ"ז, הוחלט להאריך את הקו, שנקבע סופית כי ייכנס לתוך השכונה.
כרגע עומדות על הפרק מספר חלופות למעבר הרכבת בתוך ארמון הנציב. אפשרות אחת היא שהרכבת תמשיך מרחוב ינובסקי לכיוון רחוב עולי הגרדום מהכניסה העליונה לשכונה בסמוך לטיילת שרובר. אפשרות שנייה מציעה כי הרכבת תיכנס לארמון הנציב מהכניסה הדרומית התחתונה מכיוון רחוב אשר וינר. ויש גם חלופה שלישית, שמציעה נתיב מעגלי שיחבר בין שני הצדדים.
צריך לזכור שלבחירת התוואי יש משמעות חשובה ביותר מעבר לחישובי היעילות עבור הנוסעים: תוואי הרכבת מכשיר למעשה את מדיניות הבנייה לגובה וההתחדשות העירונית שאושרה לאורכו. הרחובות והאזורים שבהם תעבור הרכבת ייהנו מאפשרויות לפיתוח אורבני, בנייה חדשה ולגובה, ובעלי הדירות הסמוכות לציר המסילה יזכו לשיפור בתנאי סביבתם ובאפשרות להשביח את נכסיהם מבחינת גודל הדירות או מספר הקומות בבניין מגוריהם. חלקם יהיו זכאים לדיור חדש במסגרת תוכניות פינוי־בינוי.
אלעד מלכא ('התעוררות'): "ההחלטה המבורכת של חיבור ארמון הנציב לרכבת הקלה, תהפוך אותה לשכונה צומחת ומתחדשת המעניקה איכות חיים ומושכת אליה משפחות צעירות".