1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בגילה. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
הרכבת הקלה בגילה. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
הרכבת הקלה בגילה. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
כבר לא בצד הדרך: בעקבות הכתבה שפורסמה ב"ידיעות ירושלים" על כך שארמון הנציב לא תזכה ליהנות משירותי הרכבת הקלה בתחומה - בספרא החליטו להתעורר, ותושבי השכונה המזרחית ישמחו כעת לדעת שהרכבת תגיע גם אליהם ולא תיעצר בארנונה, כפי שתוכנן במקור. כך הצהיר בכבודו ובקולו ראש העירייה משה ליאון, בכנס שנערך בשבוע שעבר במינהל הקהילתי תלפיות מזרח.
עכשיו נשאר עניין 'שולי' אחד שמעסיק את כולם - של מי הקרדיט לשינוי. חבר המועצה אלעד מלכא מ'התעוררות' טוען כי הוא זה שהביא את הנושא לסדר היום של המליאה. "שכונת ארמון הנציב צריכה להיכלל ברשת קווי הרכבת הקלה, כלי התחבורה המרכזי בעתיד שאליו צועדת ירושלים. חיבור השכונה לרשת הקווים יאפשר התחדשות עירונית שתחזק את השכונה ואת המרחב כולו", אמר מלכא, והדגיש: "פעם נוספת אנו מוכיחים כי ניתן לכוון את פעילות העירייה לרווחת התושבים גם מספסלי האופוזיציה".
לעומתו בעירייה מבהירים שלהחלטתו של ליאון אין שום קשר לכך והיא התקבלה מתוך מחשבה ושיקול דעת מקצועיים ולמען צורכי התושבים בלבד. כך או כך, 19 אלף תושבי ארמון הנציב ועוד כחמשת אלפים דיירים פוטנציאליים בהרחבות העתידיות של מורדות ארנונה והסביבה יכולים לשמוח שהקו הכחול (לשעבר הסגול) יוארך בעוד כקילומטר ויגיע לתוך שכונתם. יש לציין כי מדובר כרגע בהחלטה עקרונית בלבד וטרם הוחלט באילו רחובות יעבור התוואי המדויק, כמה תחנות יתווספו והיכן הן ימוקמו.
מספרא נמסר: "בהתאם למדיניות של ראש העירייה, הרכבת הקלה תיכנס לשכונת ארמון הנציב כשלוחה של הקו הכחול. נכון להיום ההליך נמצא בשלב בחינת החלופות של תכנון הקו, כשהחלופה הטובה ביותר תיבחר".