המאבק על פיסת הטבע הסמוכה לארמון הנציב מסרב לגווע. בתחילת החודש פרסמנו כי התושבים והארגונים הסביבתיים מחו נגד ביצוע עבודת התשתית לשכונת מורדות ארנונה בפארק עמק הזיתים, בטענה שהקבלנים פלשו לשטחים ירוקים ציבוריים ואף גידרו וחסמו אותם, וכעת המאבק עובר להצלת יותר ממאה עצים בעמק.
2 צפייה בגלריה
העבודות בעמק הזיתים
העבודות בעמק הזיתים
העבודות בעמק הזיתים
(צילום: יואב דודקביץ')
בעקבות פנייתם של עמותת 'נאמני האילנות', שדולת 'ירושלים בת קיימא' וחברי המועצה יוסי חביליו ויהודה בן יוסף הקפיא פקיד היערות המחוזי את הוצאת האישור לכריתת עצים בשטח שבו נבנית שכונת מורדות ארנונה. זאת לאחר שהעירייה ביקשה לאשר את גדיעתם של כ־151 עצים בעמק ואת העתקתם של תשעה עצי זית לטובת עבודות הפיתוח להקמת שכונת הענק החדשה מורדות ארנונה. 
הבקשה לכריתת העצים הוגשה שבוע לפני חג הפסח, ובזמן להגשת התנגדויות נכללו גם ימי החג. לפיכך הזמן שניתן בפועל להגשת התנגדויות היה קצר, ולנוכח החג ומשבר הקורונה, רבים כלל לא היו מודעים למהלך שביקשה העירייה לקדם.
לשם השוואה נציין כי במוסדות התכנון ובערכאות משפטיות ימי חג וחול מועד אינם נספרים כלל.
עמותת 'נאמני האילנות' מיהרו לפרסם בחול המועד עצומה בפייסבוק נגד הכוונה לכרות את העצים וגייסו בתוך ימים בודדים 850 חתימות. הכוונה לכרות את העצים עוררה תרעומת רבה והתנגדויות של התושבים וארגונים שונים, שהביאו כאמור לעצירת המהלך נכון לעכשיו.
2 צפייה בגלריה
העבודות בעמק הזיתים
העבודות בעמק הזיתים
העבודות בעמק הזיתים
(צילום: פרטי)
בראש ובראשונה, המתנגדים דורשים להאריך את מועד הגשת ההתנגדויות, על מנת שיהיה ניתן להוסיף עוד התנגדויות מנומקות ומבוססות, ועד שזה יקרה להימנע מלחולל בשטח צעדים בלתי הפיכים. 
"קידום מזורז לכריתת 151 עצים, דווקא בימי חג הפסח, נוגד כל היגיון ציבורי", אומרת יו"ר שדולת 'ירושלים בת קיימא', נעמי צור. "מוסדות התכנון אמורים להפסיק לפעול בימים כאלה, ולא לנצל את העובדה שתושבים עסוקים לא רק בהתמודדות בתנאים הקשים של הקורונה אלא גם מנסים לשמוח בחג".
צור גם מזכירה לראש העירייה משה ליאון את הבטחתו "לכבד את העצים הוותיקים של ירושלים". 
"בניית מורדות רמת רחל חשובה מאוד לעיר, אך עם זאת עמק הזיתים הוא פנינת הטבע האחרונה שנשארה באזור שבו מצויים עצים רבים וייחודיים, בעלי חיים וצמחי בר", אומר חבר המועצה יהודה בן יוסף, שהוביל את המשא ומתן בין המתנגדים לקבלנים בנוגע למחלוקת הקודמת ולטענת הפלישה, "מעבר לכל, זהו עמק של דו־קיום בין השכונות היהודיות לבין השכונות הערביות ונעשה הכל לשמר אותו", הוא מסכם.
חבר המועצה יוסי חביליו: "אני מתנגד לכריתת העצים, יש חשיבות להקמת השכונה אבל צריך לעשות כל מאמץ שלא לפגוע בעצים ובריאה הירוקה הקיימת במקום, מעבר לכך דרשתי להאריך את המועד להגשת העררים בשל חופשת הפסח ובשל משבר הקורונה".
מהעירייה נמסר: "הקמת שכונה חדשה בשטח מיוער, מטבע הדברים, דורשת התאמות קרקע. הדבר נקבע בגופים הסטטוטורים, תוך איזון בין צרכי הבניה המתוכננים לבין שימור הטבע. לצורך כך נערך סקר עצים אשר נבחן אל מול צרכי הבניה ומוצג להחלטת משרד החקלאות. כמובן שההחלטות מפורסמות לקבלת התנגדויות מהציבור, ומשרד החקלאות, שהוא הפוסק האחרון בדבר. העירייה עושה כל מאמץ שלא לפגוע בטבע, ולשקם ככל שניתן בהינתן הכרח כזה".