פחד בבית ספר בפסגת זאב: תלמידים באחד ממוסדות החינוך בשכונה דיווחו לצוות ההוראה כי גבר המחופש לאישה הטריד, ליטף אותם, ואמר להם משפטים מטרידים בעלי אופי מיני.
2 צפייה בגלריה
מעקב
מעקב
תעלומה בפסגת זאב
(צילום המחשה: shutterstock)
אחד ההורים אמר השבוע למיינט ו"ידיעות ירושלים" כי הורים נוספים זועמים על העובדה שגם המשטרה וגם הנהלת המוסד החינוכי לא עדכנו אותם. לטענתו, לא רק שמצופה שהתושבים יעודכנו אלא חובה לעשות זאת כדי שידריכו את הילדים על הסכנה האורבת להם וגם יעודדו אותם לדווח על כל ניסיון הטרדה או פגיעה.
"אני יודע מהבן שלי שבגלל מה שקרה המורה עושה להם שיחות שלא לדבר עם אנשים זרים שהם לא מכירים. מאז הסיפור הזה אני מת מפחד. קניתי לילד שלי טלפון, ואני יודע על עוד כמה הורים שקנו טלפונים לילדים שלהם. בכל יום אני בודק בהלוך וחזור שאין איזה מישהו חשוד. ממש מפחיד".
יצוין כי לאחר שאחד התלמידים דיווח על הטרדה, במוסד החינוכי בהחלט פעלו בנושא. מורים בבית הספר קיבלו הוראה להתייחס לנושא בשכבת הגיל של אותו ילד, כדי לנסות לאתר תלמידים נוספים שאולי נפגעו. לצוות נמסר כי בכל מקרה שיש חשד שילד הוטרד על איש הצוות להפנות אותו אל יועצת בית הספר לטיפול.
באחת מקבוצות הווטסאפ השכונתיות הופצה בימים האחרונים הודעה של אדם שהזדהה כאיש חינוך ודיווח כי שלושה תלמידים שלו שחזרו מבית הספר בשעות הצהריים "פגשו אישה זקנה שליטפה את אחד הילדים ודיברה איתו באופן שאינו מתאים לילדים". הוא ציין כי הילדים ברחו ומאוחר יותר היא פגשה ילד אחר. ככל הנראה, גם במקרה זה מדובר בגבר המחופש לאישה, אשר הצליח להסוות גם את גילו.
מבדיקה שערך "ידיעות ירושלים" עולה כי השוטר הקהילתי שפועל בשכונה עודכן על הבעיה ואף ביצע סריקות באזור כדי לנסות לאתר את החשוד. כמו כן נעשו בדיקות של מצלמות אבטחה שמוצבות באזור, אך עד כה המשטרה טרם עצרה חשודים, וההורים חוששים לביטחונם של הילדים.

אירוע רודף אירוע

רק בתחילת החודש שעבר סערה השכונה בעקבות מקרה של ילדה בת שמונה אשר הוטרדה מינית על ידי גבר בזמן ששיחקה עם חברתה בפארק השכונתי. לטענת תושבים, לאחר מספר פניות שידל החשוד את הילדה ללכת איתו לבית כנסת סמוך, בטענה שהוא יודע היכן חברתה מתחבאת. עוד נטען כי החשוד ניסה לבצע את זממו בתא השירותים של בית הכנסת, אולם הילדה הצליחה להימלט מהמקום.
2 צפייה בגלריה
פסגת זאב. ההורים חוששים
פסגת זאב. ההורים חוששים
פסגת זאב. ההורים חוששים
(צילום: רפי קוץ)
תושבת השכונה אמרה השבוע כי היא מצפה להגברת סיורי המשטרה באזור לא רק לנוכח המקרים של תקיפת ילדים אלא גם בשל העובדה שגם נשים בגירות שמתגוררות בשכונה, לטענתה, דיווחו על גבר שניסה לעקוב אחריהן.
מהמשטרה נמסר: "במקרה המתואר כלל לא הוגשה תלונה בנושא פרט לדיווח שהועבר לידי השוטר הקהילתי שהביא לביצוע מכלול רב של בדיקות ופעולות בניסיון לאתר את החשוד, לרבות פעולות טכנולוגיות שלא העלו דבר".
ממשרד החינוך נמסר: "האירוע, שהתרחש מחוץ לבית הספר, דווח על ידי מנהל בית הספר ביום ה־24.5. אגף הביטחון העירוני שוחח עם מנהל בית הספר, עם התלמידים ועם השיטור הקהילתי. סיירי מוסדות החינוך קיבלו את תיאור החשוד והסיורים באזור תוגברו תוך סריקות ייעודיות בסביבת בית הספר וברחוב המדובר".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים