עוד ריאה ירוקה נלקחה: שטחי הציבור הירוקים והתצפית הנופית של פארק ג'רוזלם בגילה נהרסו. הגינה ונקודת התצפית, שבכלל הוקמו כפיצוי לתושבי השכונה בגין פרויקט בנייה באזור נופי אחר, התבררו בסופו של דבר כמיזם זמני בלבד, ואת מקומם, בסמוך לרחוב צביה ויצחק, יתפסו בעתיד מגרשי ספורט חדשים, כחלק ממתחם הספורטק של השכונה.
2 צפייה בגלריה
שכונת גילה
שכונת גילה
שכונת גילה
( צילום: יואב דודקביץ')
מנחם ברודשנדל, תושב השכונה וחבר בוועדת התכנון והבנייה של המינהל הקהילתי, יוצא נגד התוכניות החדשות של העירייה ודורש כי יוקם פארק חלופי במקום הפארק שנהרס. "לפני שבע שנים בנו כאן מתחם עם 126 דירות ועל הקבלן הוטל לפתח פארק טבע קטן לטובת הציבור", מזכיר ברודשנדל.
עוד בחדשות:
"היה פה שביל שהתחבר לאתר טבע עירוני ולתצפית פנורמית לכיוון העיר עם כמה ספסלי ישיבה, והיה כיף ונחמד לשהות כאן. עכשיו הרסו את הפיצוי לטובת מגרשי ספורט עתידיים, שיש רבים כמותם ושניתן להוסיף כמותם לצד כל בית ספר ומתנ"ס".
עוד אומר ברודשנדל כי זה אינו המחיר היחיד שגבו מגרשי הספורט המתוכננים.
"על הדרך גם כרתו 15 עצי צפצפה. בגילה יש מחסור חמור בשטחים ירוקים, וגם ככה בתקופה האחרונה נגזלו מאיתנו לא מעט שטחים כאלו בגלל העבודות של הרכבת הקלה.
2 צפייה בגלריה
המתחם החדש בגילה במקום הפארק
המתחם החדש בגילה במקום הפארק
המתחם החדש בגילה במקום הפארק
(צילום: יואב דודקביץ')
"לדעתי יש חובה מוסרית למצוא שטח חלופי ולהקים פארק קטן חדש של טבע עירוני במקום זה שנהרס", הוא טוען. "העירייה שהרסה חייבת לעשות תיקון ואיזון ולממן את הבנייה מחדש".
מהעירייה נמסר: "תכנון מתחם הספורט נעשה תוך כדי הליך שיתוף ציבור של תושבי השכונה. יש לציין כי האנדרטה הקיימת במקום נשארה ללא כל שינוי".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים