מחדל חמור באחת ממלוניות הקורונה בירושלים: חולים מאומתים בורחים מחדריהם, יוצרים קשר קרוב ואף באים במגע עם עוברי אורח אשר מגיעים לגדר המתחם, כך עולה מתיעוד שהגיע לידי mynet וצולם על ידי אחד מתושבי המקום. חלקם אף מסתובבים באין מפריע ברחבי השכונה, כך טוענים עדי ראיה. מדובר ב״ישיבת חברון״ הנמצאת בשכונת גבעת מרדכי ושהוסבה למלונית החלמה בה שוהים חולים מאומתים. בתיעוד, ניתן להבחין כי החולים נמצאים בחצר המלונית, מתקרבים לגדר ומדברים עם מכריהם ממרחק אפס.
(מלונית הקורונה בישיבת חברון. צילום: mynet)
הישיבה המוכרת הפכה בימים האחרונים למלונות עבור צעירים מהמגזר החרדי במטרה לקטוע שרשרות הדבקה. הנחיות משרד הבריאות לשוהים במלונית החלמה קובעות כי במשך תקופת הבידוד במלונית חל איסור לצאת מהחדר "בשום שלב".
2 צפייה בגלריה
אחד מהחולים בורח מהמלון
אחד מהחולים בורח מהמלון
אחד מהחולים בורח מהמלון
(צילום: mynet)
"נודע לנו רק ביום שישי שהישיבה הפכה למלונית עבור חולי קורונה" מספר בשיחה עם mynet אחד השכנים המתגורר סמוך למקום, "אף אחד לא עדכן אותנו. החולים יוצאים מהחדרים ומשוחחים עם עוברים ושבים ובני משפחה דרך הגדר כשהם לא שומרים על מרחק ולא עוטים מסכה. אנחנו מפחדים. כדי לא לעבור בסמוך אמא שלי בכל בוקר עושה עיקוף גדול. מדובר בהתנהלות מסוכנות שעלולה להדביק נוספים".
עוד בחדשות:
עוד הוסיף השכן כי "החולים נצמדים לגדר והרבה פעמים מעבירים חפצים ושקיות ויש מגע דבר המעלה עוד יותר את הסיכון".
2 צפייה בגלריה
מזהירים את השכנים
מזהירים את השכנים
מזהירים את השכנים
(מתוך קבוצת הפייסבוק של גבעת מרדכי)
אותו תושב תוקף את ההתנהלות במלון: "מדובר בהתנהלות מסוכנות שעלולה להדביק נוספים. החולים נצמדים לגדר והרבה פעמים מעבירים חפצים ושקיות ויש מגע דבר המעלה עוד יותר את הסיכון". תושבת אחרת העידה: ״הבת שלי גם בדיוק אמרה שראתה בחור קופץ מהגדר וחוזר לחדר שלו דרך החלון״. תגובת משרד הביטחון לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 02:59, 06.10.20