המבנה ששימש את סניף הבנק הבינלאומי בקטמונים יחולק ויהפוך לפרויקט מגורים יוקרתי. בקומה הראשונה של הבנק לשעבר כבר מתגוררת משפחה. עכשיו הקומה השנייה של הבנק מוצעת למכירה כדירת פאר חדשה בסכום של מ־5.9 מיליוני שקלים. מדובר בנכס ששטחו 135 מ"ר במפלס אחד ועוד מרפסת טרסה גדולה. המבנה עצמו מצויד במעלית.
1 צפייה בגלריה
הנכס ברחוב הל"ה
הנכס ברחוב הל"ה
הנכס ברחוב הל"ה
(צילום: פרטי)
בסך הכל הבניין מיועד למגורים לארבע משפחות בלבד, כך שבכל קומה יש יחידת מגורים אחת בלי שכנים נוספים. הנכס מוצע למכירה ברמת שלד ללא חלוקה לחדרים, כך שהקונה יוכל לעצב בעצמו את החלל הפנימי ולבחור לכמה חדרים הוא רוצה לחלק את הנכס ואם לעשות יחידת הורים גדולה או מטבח נרחב. הבניין עצמו נמצא בבעלות פרטית והבנק שפעל במקום היה במעמד של שוכר.
השמאי ועורך הדין קובי ביר מסביר את ההיגיון שמאחורי המהלך: "הרחוב איננו מסחרי במהותו (למעט מספר קטן של חנויות), ובהינתן שמדובר באחת משכונות היוקרה בעיר, שווי הנכס כמגורים גבוה משוויו המסחרי. גם לשכנים זה יתרון, שכן קיומם של סניף בנק או חנות בקומת הקרקע פוגע בשווי יתר הדירות בבניין".

מ'נסגר' למסחר

סגירת סניפי בנקים כבר נהייתה מחזה שכיח במקומותינו, והשטח המסחרי שהתפנה מאוכלס לרוב על ידי חנויות ובתי עסק, בעיקר מרכולים. רק לאחרונה נמכר סניף של בנק הפועלים ברחוב הפלמ"ח, לאחר שפעל 40 שנה במקום, ובקרוב ייפתח שם סניף של רשת המזון הירושלמית 'זול ובגדול'. רשת זו פתחה לא מזמן חנות נוספת ברחוב הנביאים מול כיכר הדווידקה במקומו של 'מזרחי טפחות'.
גם הסניף הראשי של בנק דיסקונט במדרחוב בן יהודה, ששימש כבנק עשרות רבות של שנים, הפך לאחרונה לחנות האופנה 'מיני אלנבי'.
כמו כן, המתחם ששימש את הסניף של בנק לאומי בכיכר ציון נרכש בידי המיליונר לורנט לוי, שמפעיל שם כיום חנות ענק של רשת האופטיקה הבינלאומית שבבעלותו 'אופטיקל סנטר'.