נהגים והולכי רגל, שימו לב: ציר גולדה מאיר במקטע רמות יעבור בחודשים הקרובים מהפך שבמסגרתו ישונו הסדרי התנועה.
מדובר באחד הצירים המרכזיים של צפון ירושלים, העובר באזורי מגורים צפופים וחוצה צירים מרכזיים אחרים, בהם אלה של הכניסה לעיר. הדבר גרם לא פעם לתאונות, חלקן קשות.
2 צפייה בגלריה
ניסיון להילחם בתאונות הדרכים. ציר גולדה מאיר
ניסיון להילחם בתאונות הדרכים. ציר גולדה מאיר
ניסיון להילחם בתאונות הדרכים. ציר גולדה מאיר
(צילום: יואב דודקביץ')
כצעד בטיחותי ראשון החליטו בצוות תוכנית אב לתחבורה ובשיתוף המנהלים הקהילתיים בשכונת רמות על הגבלת מהירות הנסיעה מרמפת הירידה מבגין-צפון ליגאל ידין ל־50 קמ"ש בלבד. עם התקדמות העבודות תוגבל המהירות ל־50 קמ"ש לכל אורך שדרות גולדה מאיר במקטע רמות.
נוסף על כך, כדי להאט ולמתן את התנועה בציר החלו עבודות להצרת הנתיבים הרחבים, השוליים מימין הוסרו ומספר הנתיבים הוקטן לשלושה בלבד.
שיפור בטיחותי נערך גם בצומת יגאל ידין, שם בוצעו שינויים גיאומטריים כדי לשפר את שדה הראייה של הנהגים. נוסף על כך הוזזו פסי העצירה מול חציות הצומת והתמרורים מוקמו מחדש וכן בוצעו שינויים בתזמון הרמזורים.
עוד שיפור שיקל על התנועה בציר בשעות העומס: הנתיב הימני המוביל משכונת רמות אל העיר יהפוך, בשעות הבוקר בלבד, לנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ). הנסיעה בנתיב תהיה מותרת לתחבורה ציבורית ולרכב פרטי שבו שלושה נוסעים ויותר. נוסף על כך ייערכו שינויים בתזמוני הרמזורים לאורך כל הציר, כך שיותאמו לנפחי התנועה לאורך כל שעות היום.
2 צפייה בגלריה
נתיב פלוס 2, נתיב שיתופי
נתיב פלוס 2, נתיב שיתופי
בקרוב בשדרות גולדה מאיר
(צילום: אדווה חולי)
בהמשך יגודרו המדרכות בצומת שיבת ציון, כך שלא תתאפשר עוד חציה בלתי בטוחה של הולכי רגל. כמו כן יונגשו מעברי החציה בצמתים ובתחנות האוטובוסים.
העבודות על הציר החלו בימים האחרונים ויושלמו עד לסוף חודש אוגוסט.
ראש העירייה משה ליאון: "עיריית ירושלים פועלת ותמשיך לפעול באופן אינטנסיבי לביטחון וטובת תושבי העיר. שיפורי הבטיחות בציר גולדה מאיר-מקטע רמות, ישדרגו את תנאי הדרך לנהגים, ימתנו ויקלו בעומסי התנועה ונועדו להפוך את ציר הנסיעה לבטוח יותר הן לנהגים והן להולכי הרגל. נמשיך להשקיע ברווחת התושבים ונוודא שהכבישים ראויים ובטיחותיים".