2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות איחוד הצלה
בעקבות מאות התאונות בציר גולדה מאיר ברמות, אחד מהרחובות האדומים בירושלים, ולאחר התאונה השבוע בה נהרג רפאל הולצברג ז"ל, הוחלט בעירייה ובמינהל הקהילתי לפעול בנושא.
הבוקר (ה') התקיים סיור שיזם מינהל קהילתי רמות אלון יחד עם ראש העירייה משה ליאון, נציגי העירייה, המשטרה, מד"א ואיחוד ההצלה, גורמי מקצוע ומינהל מעלה רמות, על מנת למצוא פיתרונות, לצמצם פגיעה במשתמשי הדרך ולהגן על חיי אדם.
על פי הנתונים של "אור ירוק", ב-16 השנים האחרונות 2003-2018, אירעו בשדרות גולדה מאיר בירושלים 592 תאונות דרכים בהן נפגעו 1,372 בני אדם, מהם שבעה בני אדם נהרגו ו-90 נפצעו באורח קשה. מבין הנפגעים, 94 בני אדם נפגעו כהולכי רגל.
2 צפייה בגלריה
ליאון בסיור היום. צילום: פעילי המינהלים הקהילתיים ברמות
ליאון בסיור היום. צילום: פעילי המינהלים הקהילתיים ברמות
ליאון בסיור היום. צילום: פעילי המינהלים הקהילתיים ברמות
במהלך הסיור התקבלו החלטות אופרטיביות שיבוצעו בהקדם. ביניהם: תיקון תשתית המדרכות וגידורן לאורך כל ציר גולדה מאיר, הפרדת זמן תחלופת הרמזורים בצומת רמות התחתונה והוספת תמרור אזהרה על הופעת 'רמזור אדום' במעלה הכביש, ביטול היציאה מחניון קניון רמות שמאלה לכיוון רחוב שיבת ציון.
חיים פנירי, חבר הנהלת מינהל קהילתי רמות אלון, מסר למיינט ירושלים: "התרשמנו בסיור מרצונו העז של ראש העירייה לפתור את הבעיות והסוגיות שהעלינו בפניו באופן מיידי. הלוואי שבעקבות הסיור שהיה היום ומסקנותיו האופרטיבים נוכל לצמצם באופן משמעותי את תאונות הדרכים והנפגעים הרבים בכביש אדום זה".
שדרות גולדה מאיר בירושלים הוא רחוב אדום ומסוכן, על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס, בין השנים 2014-2016 ארעו ברחוב 28 תאונות דרכים, בהן נפגעו 51 בני אדם, דבר המציב אותו כרחוב השלישי במסוכנות בירושלים (אחרי דרך חברון ודרך בגין).
"עשרות בני אדם מקפחים את חייהם ברחובות האדומים בכל שנה לאחר מעורבות בתאונת דרכים", מסר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, "מדובר בזירת היפגעות ברורה וידועה, רוב הרחובות מוכרים כאדומים במשך שנים ולא נעשה מספיק כדי להפוך אותם לבטוחים. אפשר למנוע צער וכאב רב בפעולות פשוטות ומידיות. העירייה צריכה לדאוג להגביר את האכיפה ובעיקר את הנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי תאונות ובמקביל חייבים לשפר את התשתית ולהפוך אותה לכזאת שתמנע תאונות דרכים ופגיעה בהולכי הרגל".