האם תמונה אחת שווה 84 אלף שקל? בית המשפט יצטרך להכריע בקרוב בעניין הזה. תושבת מעלה אדומים הגישה לאחרונה תביעה בסכום זה נגד המשטרה, לאחר שגילתה במקומון תמונה שלה ללא מסכה.
1 צפייה בגלריה
שוטר
שוטר
תושבת אזור ירושלים תובעת את המשטרה
(צילום: shutterstock)
לטענתה, בחודש יולי היא ביקרה במרכז המסחרי 'קרסו' במעלה אדומים והתבקשה להצטלם ללא מסכה על ידי שוטרת שאיתה היא מיודדת. לדבריה, השוטרת הבהירה כי מדובר בתיעוד שמיועד למפקד שלה, כדי להדגים את אכיפת החוק.
עוד בחדשות:
אלא שהתמונה הועברה לתקשורת, ולטענת התובעת נגרם לה נזק, לאור העובדה שהיא עובדת כסייעת בגן. לדבריה, היא "החלה לספוג ביקורת על כך שאינה מהווה מודל ראוי לחיקוי לאותם ילדים".
מגישת התביעה טוענת גם כי השוטרת אישרה במהלך התכתבות ביניהן כי מדובר בתקלה, וכתבה לה: "נשמה שלי, אני מופתעת בדיוק כמוך ואת ממש צודקת. זה פורסם ללא ידיעתי. אני מנסה להבין איך זה בכלל קרה. אני מתנצלת, אני לא יודעת עוד מי העביר את התמונה הזאת לעיתונות".
לאחר שהגישה תלונה למחוז ש"י, שלוותה בדרישה לפיצוי כספי, היא קיבלה תגובה מעו"ד עינב קוך, שמשמשת כיועצת משפטית במשטרה: "מרשתך פעלה בניגוד לחוק, עת שהתה במרחב הציבורי כשהיא אינה עוטה מסכה, ואין לה אלא להלין על עצמה שפעלה בחוסר דוגמה אישית תוך יצירת פוטנציאל לביקורת ציבורית והיה עליה לצפות את השלכות ההתנהגות, במיוחד לנוכח תפקידה במוסד חינוכי והיותה מודל לחיקוי כפי שנטען על ידה".
עו"ד קוך כינתה את הדרישה לפיצוי "מופרכת ותמוהה", והבהירה: "לצערנו מדובר בדרישה המבוססת על נימוקים חסרי שחר ועולה ממש לכדי הוספת חטא על פשע וניסיון לעשיית עושר ולא במשפט".

"הטענות נדחו"

מהמשטרה נמסר: "בניגוד לנטען, במסגרת פעילות משטרתית שהיתה במקום השוטרים נתקלו באזרחית שאינה עוטה מסכה על פניה בניגוד לחוק. האזרחית היתה חלק מקבוצת אזרחים שלא עטו מסכה, וכחלק מההסברה שבוצעה במקום חולקו להם מסכות תוך שהם מסבירים כי אי עטיית מסכה מהווה עבירה פלילית הנאכפת על ידי קנס.
"בנוסף טענות אלו נבחנו, נבדקו ונדחו על הסף בהליך תלונת ציבור. נציין כי תיעוד פעילות האכיפה במרחב הציבורי מתבצע כל העת, בין היתר לצורך הכוונת התנהגות האוכלוסייה, הסברה והרתעה, הכל למען בריאות הציבור ואין לו כל מטרה אחרת. לצד האמור, כתב התביעה התקבל במשטרה ואנו נשיב לו בבית המשפט כמקובל".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים