כמעט אין מי שלא נחשף לסרטון המתוק בו נראה דייל ללא כיפה שר ביחד עם עשרות חסידי ברסלב שירי חג בטיסת ארקיע לאומן ועוד משלהב אותם. מסתבר שהדייל המקסים הזה, שקירב לבבות בתקופה הכל כך מורכבת הזו, הוא קצת משלנו, חלק מחייו הוא התגורר בירושלים והוא חולם לשוב לעיר היפה שלנו. קוראים לו אביעד שוטס, הוא בן 37, עלה מרומניה בגיל שנתיים, דייל כבר 10 שנים ובגילאי העשרה ובתקופת הצבא התגורר בשכונת גבעת מרדכי.
2 צפייה בגלריה
אביעד שוטס
אביעד שוטס
הדייל אביעד שוטס. "הסרטון יצא ממש בספונטניות"
(צילום: חן חפצי)
"אני אחרי שלושה ימים על רכבת אווירית", סיפר אביעד ל-mynet ירושלים כשהוא מנער את קורי השינה מעליו, "ורק טיסות לאומן. בכל שנה יש המון טיסות בשבוע הראשון של לקראת ראש השנה והימים הראשונים של אחרי ראש השנה כשמחזירים את כולם לארץ".
בוא נדבר על הסרטון. "הסרטון הזה יצא ממש בספונטניות. אני תמיד במגמה וקו מנחה של לתת את האווירה הכי טובה בכל טיסה, לא משנה איזה סוג של טיסה. בטיסה הזו לאומן היתה אוכלוסייה שמחה מאוד שאני מאוד אוהב ומתחבר, שמתי את המוסיקה במערכת הכריזה וחלק מהנוסעים הרימו ידיים והתחילו לעשות שמח. אני מאוד אוהב לשיר, אז אמרתי שנעשה ביחד שמח".

הדייל אביעד שוטס משמח את הנוסעים. צילום: חן חפצי

אביעד החל לשיר והדיילת שלצידו, חן חפצי, צילמה את אותו. אביעד העלה את הסרטון לעמוד הפייסבוק שלו וקיבל מאות תגובות. "זה תפס יפה ורץ בספונטניות כזו שזה הגיע למצב שזה קירב לבבות ועשה שמח - וזה הדבר שהכי מספק אותי. אני ממש שמח שכולם ככה קיבלו קו מנחה של איחוד מהסרטון הזה, זה ממש תפס המון לבבות וקירב אותם. אין לי מילים להגיד איזה מאושר אני שזה גרם לשמחה בעם ועשה קידוש השם. במיוחד בימים האלה".

קראו גם:

חשבת על הרעש שהוא יעשה כשהעלית את הסרטון? "ממש לא. אפילו לא חשבתי על זה, העליתי את הסרטון לעמוד הפייסבוק, כמו כל דבר שאני מעלה, רשמתי משהו כמו: 'כל האורות והשמחות והישועות', וזה פשוט רץ. הרבה אנשים רשמו לי שהסרטון הזה מאחד את העם, כל מילה כזו נגעה בי. אמרתי לעצמי וואו, לאן סרטון של שתי דקות הגיע, ואני מאושר".

2 צפייה בגלריה
אביעד שוטס
אביעד שוטס
אביעד שוטס
(צילום: חן חפצי)

איך בחור שאינו חובש כיפה מכיר את כל השירים האלו? "אני מכיר את השירים מילדות, גדלתי בבית דתי. עד היום אני עם ציצית עליי תמיד. אני לא יוצא מהבית בלי ציצית. אני תמיד מחובר לדת. משה אמת ותורתו אמת".
אי אפשר בלי לשאול, בנחיתה באוקראינה, אתם מרגישים את המלחמה? "אנחנו נוחתים בקישינב במולדובה, לא ממש באוקראינה ושם אין אזכור או תחושה של מלחמה. אבל אני לא יוצא מהמטוס, אז אני לא יודע".
ובאומן כבר היית? "עדיין לא. אני מקווה אולי בעזרת השם בשנה הבאה".
מה תאחל לעם ישראל לקראת השנה החדשה? "אני מאחל לעם ישראל שנהיה בשמחה, שנדע לשפוט לכף זכות אחד את השני, שנקרב לבבות ושרק דברים טובים יפקדו אותנו. אני מאחל את כל הטוב ואת כל השמחות לעם הנבחר שלי".