בית משפט השלום בעיר קבע לאחרונה כי ארבעת ילדיו של אריה אבן ז"ל, הנפטר הראשון מקורונה בישראל, יקבלו פיצוי של 100 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
אריה אבן
אריה אבן
אריה אבן ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
אבן נולד בשנת 1932 בווינה למשפחה יהודית אמידה. במשך כמה שנים במהלך מלחמת העולם השנייה המשפחה היתה תחת חסותה של שבדיה, דבר שסייע לה לשרוד את השואה. אחרי שעלה לארץ התגורר בין היתר בקיבוצים עין זיתים ומעגן מיכאל ועבד בסלילת כבישים. הוא התחתן עם יונה אבן, עובדת במשרד החוץ, ובשנים האחרונות לחייו התגורר בבית האבות 'מגדל נופים' בבירה. בתביעה נטען כי רשלנות רפואית גרמה למותו של יקירם בגיל 88, והם השאירו את גובה הפיצוי לשיקול דעתו של בית המשפט.
עורכי הדין דוד וחיה מנע, פרקליטי המשפחה, טענו בין היתר: "התנהלות משרד הבריאות באשר לטיפול באוכלוסיית הקשישים, במהלך החודשים הראשונים להתפרצות נגיף הקורונה, היתה חסרת אחריות, בלתי אנושית, לא מוסרית ועמדה בניגוד לערכי הדמוקרטיה הנהוגים במדינה". עוד נטען בתביעה כי רק ב־11 באפריל 2021, לאחר יותר מ־100 קורבנות במגפה, 77 מתוכם מבוגרים, הבין שר הבריאות שיש לטפל לאלתר במגזר הזה ומינה לשם כך את פרופסור רוני גמזו.

קראו גם:

ההחלטה על גובה הפיצוי הושגה במסגרת פשרה, ובית הדין נתן לה תוקף של פסק דין. פרקליטי התובעים מסרו בתגובה: "פסק הדין הינו פסק דין משמעותי שהוא תמרור אזהרה לכל בתי החולים או המוסדות המטפלים בקשישים לשמור על הכללים ולקיים את כל הנוהלים כי חיי המטופלים בידיהם. בשל גילו של המנוח לא הגענו להסדר עם סכום פיצוי גבוה יותר".

2 צפייה בגלריה
עו״ד חיה מנע
עו״ד חיה מנע
עו״ד חיה מנע
(צילום: יח״צ)