מבוכה בירושלים: מדריכה בכותל המערבי בירושלים ביקשה הבוקר (ד') מכומר להסיר את הצלב שהוא עונד על גופו במהלך ליווי שרת המחקר של ארצו בביקורה באתר הקדוש. על פי סרטון שעלה לרשת החברתית הכומר מסביר למדריכה: "זו לא פרובוקציה ככה אני מתלבש".
1 צפייה בגלריה
הכומר והשרה הגרמנייה בכותל המערבי
הכומר והשרה הגרמנייה בכותל המערבי
הכומר והשרה הגרמנייה בכותל המערבי
(צילום: מתוך טוויטר, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הכומר ליווה את השרה בטינה שטארק ווצינגר. המדריכה דרשה מהכומר ברחבת הכותל להסיר את הצלב ולהכניס אותו פנימה. הכומר הסביר למדריכה שאלו הם בגדיו ושהוא איש דת. המדריכה אמרה לכומר בתגובה שהצלב שהיא מכבדת את הדת שלו. הוא עונד לא ראוי למקום ושהבקשה מועברת לכל איש דת נוצרי שמגיע לכותל.


המקרה מגיע על רקע מספר אירועים שאירעו בעיר העתיקה, בניהם צעירים ממרכז הארץ ירקו לעבר איש דת בעיר העתיקה בשבוע שעבר ונעצרו. במשטרה ציינו אז כי "המשטרה מחויבת עד הקצה לשמירת הביטחון של התושבים, המתפללים והמבקרים בעיר העתיקה, אנו מתחייבים לטפל ביד קשה בכל מי שמפר אותו ופועלים לסכל ולעצור כל ניסיון לפגיעה במי שגר פה או מגיע לאזור העיר העתיקה ונמשיך לפעול בנחישות למעצרם של פורעי חוק וכן נגד כל מי שינסה לפגוע במרקם החיים, בשלום הציבור וביטחונו".

קראו גם:

ממכון הרטמן נמסר: "אין לקבל מצב שבו אנחנו כריבונים ובעלי הכוח ננהג באופן שכזה, כפי שלא היינו רוצים לראות התנהגות דומה כלפינו. כיצד היינו מגיבים אילו מדריכה ברומא או בגרמניה הייתה מבקשת מיהודי להסתיר את המגן דוד שלו או להסיר את כיפתו? אירוע זה הוא ביטוי נוסף לתפיסה שלפיה רחבת הכותל היא, כביכול, בית כנסת דתי-אורתודוכסי ולא אתר לאומי שיש לו משמעות רחבה הרבה יותר".
מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר בתגובה: "אנו מצטערים על עגמת הנפש שנגרמה. הכותל המערבי פתוח לכל אדם באשר הוא. יודגש כי אין נהלים ותקנות בנושא זה ברחבת הכותל המערבי. הדיילת ניגשה וביקשה בתמימות ובנימוס אם אפשר לכסות הצלב כדי למנוע אי נעימות כפי שאירע לאחרונה בעיר העתיקה, מתוך רצון לכבד את האורח ואת המקום. משסירב, כניסתו כמובן לא נמנעה והדיילת כיבדה והמשיכה לדרכה״.
פורסם לראשונה: 13:31, 19.07.23