בזמן שתלמידי ירושלים מאות מתלמידי בית הספר אדם נשארו ללא מקלט ולא יכולים ללמוד בזמן הלחימה, משום שתיכון הרטמן שצמוד למבנה שלהם קיבל את המקלט שלהם לצורך כיתות לימוד.
1 צפייה בגלריה
בית חינוך עירוני ג'
בית חינוך עירוני ג'
בית ספר אדם
(צילום: שלומי כהן)
בית הספר תיכון הרטמן ובית ספר אדם נמצאים צמוד אחד לשני לפני מספר שנים, קיבלה הנהלת תיכון הרטמן את המקלט של בית הספר אדם לצורך כיתות לימוד. בית ספר היסודי ובחטיבה לומדים 550 תלמידים, בעת חירום הם אמורים להגיע למקלט שנמצא במבנה שלהם.
ביום ראשון הגיעו הורים מבית הספר יסודי לקחת את הציוד ונדהמו כי המרחב המוגן שלהם נלקח על ידי בית הספר הרטמן. "הגעתי לביקור בבית ספר לקחת את המחברות של הילדה שלי, שאלתי את המורה אם יש אפשרות למפגשים קטנים בשביל שילדים יפגשו יראו אחד את השני, נאמר לי שלא ניתן משום שאין בבית הספר ממ"ד או מרחב מוגן".
במכתב שנשלח על ידי הנהלת בית הספר אדם להורי התלמידים בבית הספר אדם נכתב "בבתי ספר אדם יסודי ותיכון אין מקלט. בימים האחרונים היינו בקשר עם בית ספר הרטמן והגענו לסיכום לפיו כל אחד משלושת בתי הספר יוכל לאכלס במקלט מספר תלמידים המותאם להנחיות. שיתוף פעולה זה יאפשר חזרה חלקית ומצומצמת ללימודים במשמרות במבנה".
בעקבות כך, שלחה האם הודעת ווטסאפ לראש העירייה משה ליאון וכתבה לו כי הסתבר להורים שלתלמידי בית הספר אדם אין אפשרות לחזור ללימודים מאחר והמקלט של בית הספר הופקע לטובת כיתות של בית ספר הרטמן. "בימים אלה הם אינם יכולים לחזור ללימודים ככלל ילדי העיר. הנהלת הרטמן הסכימה ברוב טובה להשאיל לאדם חצי מהמקלט הואיל ולטענתם הם זקוקים לו גם. המשמעות היא שרק ארבע כיתות מבית ספר אדם יוכלו לחזור ללימודים בכל יום". עוד הוסיפה האם: "לא יעלה על הדעת שלבית ספר אחד יהיו שני מקלטים ולבית ספר אחר חצי מקלט בהשאלה, ובשל כך ילדי אדם יסודי נאלצים להישאר בבתים מבלי לחזור לשגרה חלקית ולסמן שפיות מסוים הנחוץ כ"כ בימים אלה לכולנו".
עוד בחדשות:

אם לתלמידה בכיתה ה' בבית ספר אדם: "זה הזוי לבית הספר הרטמן יש מקלט ומבנה בית ספר הוא חדש, והם לוקחים את המקלט שלנו ומאפשרים להשתמש בחלקו שמספר שכבות יוכלו להגיע ללימודים בימים אלה. זה מיועד לכיתות זה לא כי אין להם מקלט. כרגע חסרות כיתות ומשתמשים במקלטים בשביל כיתות. הטוענה היא כלפי מי שאפשר להם להשתמש במקלט ולהפוך אותה לכיתה וכעת למנוע מאיתנו לחזור לבית הספר לשגרה כלשהיא".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ״בית הספר הרטמן הינו מוסד ותיק אשר היה קיים במבנה עוד לפני בית ספר אדם. מיומו הראשון של ביה"ס אדם, הוחלט כי בעת חירום המקלט ישמש את שני בתי הספר- ביה"ס אדם וחטיבת הביניים של הרטמן. מאז, המנהלים של בתי הספר מנהלים שיח משותף ומקבלים החלטות ביחד לגבי השימוש במקלט. באשר למבנה של תיכון הרטמן אכן קיים מקלט המשמש כמרחב מוגן לתלמידי התיכון. חטיבת הביניים של הרטמן יושבת במבנה של ביה"ס אדם ואינה יכולה להשתמש במקלט השני בשל גודלו הקטן והמרחק הרב. לבית הספר אדם יש מרחבים מוגנים, בנוסף על המקלט המדובר, אשר עומדים בתקן פיקוד העורף״.